دوره آموزش مداحی ویژه بانوان در سیمرغ برگزار شد

ایکنا , 13 دی 1393 ساعت 10:10

دوره آموزش مداحی ویژه بانوان با حضور امام جمعه و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این دوره آموزشی درباره آسیب‌شناسی عزاداری و نقش مداحان در جلوگیری از انحرافات عقیدتی در محافل دینی مباحثی را مطرح کرد و گفت: فضای معنوی هیئت‌های مذهبی از دیرباز، مرکز ترویج معارف دینی و مذهبی بوده و امروز نیز در موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی و اعتقادی، یکی از نقش‌های محوری و مسئولیت‌های خطیر بر عهده مداحان و شاعران آئینی است.

وی افزود: هنر مداحی یکی از هنرهای ماندگار و بسیار اثربخش در تبیین معارف دینی و انتقال ارزش‌های اسلامی به جامعه است و مداحان باید مطالبی در شأن و جایگاه اهل بیت(ع) را بیان کنند.

رمضانی علاوه بر بررسی آسیب‌ها و راهکارها در امر تبلیغ، اظهار کرد: یک مبلغ باید از ابتدا خلوص نیت داشته باشد، وقتی نیت خالص باشد اخلاق، رفتار و کردار او نیز خالص خواهد شد؛ اگر این چنین بود قدر و منزلت خواهد داشت و کارش ارزشمند است در غیر این صورت دچار آسیب می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ نیز گفت: یکی از شرایط مداحی حفظ ظاهر به همراه حفظ باطن است و مداح به آن سخنی که از زبانش جاری می‌شود اعتقاد داشته باشد و خودش به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باید با استفاده از سبک دینی، اسلامی، سنتی و به دور از سبک‌های غربی بتواند مداحی و روضه‌خوانی کند، افزود: حرمت عزاداری‌ها به وسیله مداح حفظ می‌شود و مداح با جایگاهی که دارد باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم یادآوری و بانگ اقامه نماز اول وقت که مورد تأکید امام حسین(ع) است را احیا کند.

امام جمعه شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه فنون مداحی، آسیب‌‌شناسی مداحی، قرائت قرآن و بیان احکام از موضوعاتی ‌است که باید در این دوره‌ها به‌ آن پرداخت، یادآور شد: ارتقای علمی و معنوی مداحان و شاعران از طریق نهادینه کردن آموزش مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها است.


کد مطلب: 22611

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22611/دوره-آموزش-مداحی-ویژه-بانوان-سیمرغ-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir