افزایش غنای محتوا باید در دستور کار مداحان قرار گیرد

فارس , 13 دی 1393 ساعت 11:09

فرماندار کاشمر گفت: افزایش غنای محتوا باید در دستور کار مداحان قرار گیرد.


مهدی فروزان ظهر جمعه در حاشیه برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی کاشمر اظهار داشت: مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) باید در مجالس و محافل مذهبی از بیان اشعار و مطالبی که در شأن این گونه مجالس نیست خودداری کنند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مداح در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی یادآور شد: مداح باید با بالابردن ظرفیت علمی و بهره‌گیری از سبک‌های جدید در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و مذهبی بدور از انحراف و در مسیر صحیح گام بردارند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر پرهیز از فخر فروشی، بر آموزش مستمر مداحان و بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان تأکید و خاطرنشان کرد: مداح با مطالعه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان می‌تواند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری سپری کند.

وی با بیان اینکه داشتن معرفت مانع از گرفتار شدن افراد در توطئه‌های دشمن و انحرافات می‌شود، تصریح کرد: فرد مداح نباید هیچ‌گاه در کلام و رفتار خود به بیان خرافات بپردازند و همواره تلاش کنند با خلوص نیت در این راه گام بردارند.

فروزان با اشاره به آغاز بکار مرکز آموزش تخصصی مداحی در کاشمر افزود: باید از این ظرفیت در راستای شناسایی و آموزش افراد با استعداد استفاده کرد؛ ضمن اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای سایر مداحان نیز می‌تواند در ارتقای سطح علمی و آگاهی آنان نیز کمک کند.

فرماندار کاشمر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مداحان با استعداد در این شهرستان پیشنهاد داد که کانون مداحان شهرستان به عنوان متولی این امر نسبت به برگزاری جلسات منظم و مستمر مبنی بر آموزش و برطرف کردن اشکال مداحان اقدام کند.


کد مطلب: 22619

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22619/افزایش-غنای-محتوا-باید-دستور-کار-مداحان-قرار-گیرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir