تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
۰
کد مطلب : ۲۲۶۲۱

بیمه مداحان و شعرا ناقص اجرا شده است

بیمه مداحان و شعرا ناقص اجرا شده است
شهروز اردبیلی رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مداحان و شعرای ما میانسال و حتی کهنسال هستند از پوشش بیمه‌ای محروم بوده و ما انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان برای حل مشکل بیمه مداحان اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد:‌ این کانون از سال ۸۸ شکل گرفته و هر سه سال یک بار انتخابات آن با نظارت و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به طوریکه در استان اردبیل نیز تنها حامی ما مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان گفت: ‌در شهر اردبیل ۷۰۰ نفر شاعر و مداح و در شهرهای دیگر استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر مداح و شاعر آیینی در قالب این کانون ساماندهی شده و کارت معتبر نیز به آنها اعطا شده است.

اردبیلی یکی از رویکردهای این مجموعه را برگزاری دوره‌های آموزشی همچون قرآن، مقتل‌خوانی، ردیف‌شناسی، نحوه درست مداحی، بایدها و نبایدها و آسیب‌های احتمالی، ‌اخلاق در مداحی و نگرش درست به این حوزه اعلام کرد و افزود: ما از اساتید مجرب در برگزاری این دوره‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در سایه برگزاری این دوره‌ها زمینه خرافات و برخی آسیب‌های اجتماعی حوزه مداحی برطرف شده به طوریکه تلاشمان بر این است تا با تداوم این دوره‌ها در سال‌های آینده و همچنین ساماندهی دقیق‌تر و صدور کارت برای مداحان و شعرای جوان بتوانیم حمایت لازم را از آنها انجام دهیم.

اردبیلی حضور پرشور مداحان و شعرای آیینی را در برگزاری سومین دوره انتخابات یادآور شد و اضافه کرد: در شهر اردبیل از ۱۶ کاندیدا، ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و چهار نفر به عنوان عضو علی‌البدل و فرعی انتخاب شدند و در سایر شهرستان‌ها نیز همین روند انتخابات را در کمال آرامش و متانت خاص شاهد بودیم.

وی ادامه داد: به غیر از تبلیغات اسلامی هیچ نهاد و مجموعه‌ای این کانون را همراهی نمی‌کند در حالی که انتظار ما این است که سایر مجموعه‌ها کانون را همراهی کرده و در رفع مشکلات و آسیب‌هایی همچون مسکن، بیمه و حمایت‌های مادی و معنوی این مجموعه را همراهی کنند.

اردبیلی اهداف کانون را انسجام‌بخشی مداحان، ‌گسترش برنامه‌های آموزش قرآنی، تقویت و توسعه اخلاق شایسته و نیک برای مداحان، انتقال بایدها و نبایدها برای بیان فرهنگ عاشورایی، دوری از خرافات و انحرافات و همچنین توجه جدی به برنامه‌های پیش رو اعلام کرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما