استفاده از مقاتل معتبر برای دور ماندن از آسیب‌های عزاداری ضروری است

ایکنا , 14 دی 1393 ساعت 10:04

حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی گفت: مداحان برای دور ماندن از آسیب‌های احتمالی در مداحی باید از اشعار و مقاتل معتبر که توسط مورخان و علمای معتبر تأید شده است بهره‌مند شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در حاشیه سومین دوره انتخابات اعضای شورای کانون مداحان و شعرای آئینی این شهرستان که ۱۲ دی‌ماه برگزار شد، مردم شهرستان سیمرغ را یکی از امت‌های ولایت‌مدار و وفادار به اباعبدالله‌الحسین(ع) معرفی کرد.

وی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های مداحی در این شهرستان همانند شهرستان‌های دیگر استان مازندران بر اساس آداب و سنن صحیح به اجرا در‌می‌آید.

رمضانی با اشاره به آسیب‌های مداحی، افزود: خوشبختانه در شهرستان سیمرغ ما شاهد آسیب‌هایی چندانی در مداحی و اجرای شعائر مذهبی مردم نیستیم.

رمضانی تصریح کرد: یکی از نیاز‌های مداحی در شهرستان سیمرغ ارتقای محتوی، الحان و اشعاراست که خوشبختانه به همین منظور اولین دوره آموزش مداحی از اوایل صفر امسال کار خود را آغاز و از سوی مداحان با سابقه و نسل جوان مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به ساماندهی بانوان مداح و مبلّغان سنتی یادآور شد: دوره آموزشی بانوان مداح و مبلّغان سنتی در این شهرستان نیز آغاز شده است و هفته اول آن برگزار شده و در آینده نزدیک نیز برای آقایان نیز برنامه‌های آموزشی را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: سرفصل‌های تاریخ اسلام، شناسایی تخریف‌ها، آسیب‌شناسی در مداحی، آشنایی با صوت و لحن و ارتقای صحت قرائت در خصوص آیات و روایات تحت‌عنوان برنامه آموزشی تجوید‌الصلاه در سه سطح که هر کدام دو ماه به طول می‌انجامد، آموزش داده می‌شود.

رمضانی در پایان یادآور شد: امروز بر اساس دعوت اداره‌کل تبلیغات استان و دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی کشور، انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی صورت پذیرفت و از پنج عضو منتخب یک نفر از بانوان نیز در این انتخابات به عضویت کانون مداحان و شعرای دینی این شهرستان در آمدند.


کد مطلب: 22640

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22640/استفاده-مقاتل-معتبر-دور-ماندن-آسیب-های-عزاداری-ضروری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir