انتخابات سومین دوره کانون مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی برگزار شد

سازمان تبلیغات اسلامی , 13 دی 1393 ساعت 14:10

کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: انتخابات سومین دوره کانون مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی با ۲۹۰ کاندیدا برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید حسین علیزاده ضمن بیان اینکه سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی به صورت همزمان در سراسر کشور در روز جمعه ۱۲ دی ماه ۹۳ در شهرستان مشهد و استان خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی هر چهار سال یک بار و با حضور مداحان و شاعران آئینی برگزار می‌شود و برای این دوره از انتخابات ۱۲۵ نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۵۱ نفر به‌عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی ۲۸۵۰ نفر مداح و شاعر آئینی برادر هستند که از این تعداد ۱۲۵ نفر بعنوان اعضای اصلی در کانون مداحان و شاعران آئینی انتخاب می شوند.

علیزاده افزود: کانون مداحان و شاعران آئینی متشکل از منتخبان مداحان و شعرایی است که بر اساس فرآیندی خاص تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شعرای آئینی و بر اساس اهداف و مأموریت های ابلاغی در اساسنامه کانون می پردازند.

وی یادآور شد: ساماندهی مداحان و شعرای آئینی، تعیین ضوابط و چهارچوب های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان و شعرای آئینی، تغذیه فکری و طرح های آموزشی با هدف رشد و توسعه نیروهای مستعد، تعیین متولّی خاص امور مداحان و شعرای آئینی در رابطه با سایر دستگاه های و نهادها، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا و هدایت فعالیت های تبلیغی مداحان و شعرای آئینی در راستای نیل به اهداف انقلاب از مهمترین اهداف کانون مداحان و شعرای آئینی است.




کد مطلب: 22644

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22644/انتخابات-سومین-دوره-کانون-مداحان-شاعران-آئینی-خراسان-رضوی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir