افزايش ۳۰ درصدی شرکت کنندگان انتخابات مداحان و شاعران آيينی مازندران

مهر , 14 دی 1393 ساعت 12:34

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از افزايش ۳۰ درصد شرکت کنندگان سومين دوره انتخابات مداحان و شاعران آيينی استان خبر داد.


حجت الاسلام ناصر شکریان با اعلام برگزاری سومین دوره انتخابات مداحان و شاعران آیینی استان بر لزوم توجه بیشتر به ساماندهی فعالیت های مادحین و شاعران آیینی تاکید و از حضور ۶۰ درصدی شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات خبر داد.

شکریان هدف از برگزاری این انتخابات را ساماندهی مداحان و شاعران آیینی عنوان کرد و افزود:‌ از دیگر اهداف برگزاری این انتخابات، تعیین ضوابط و چارچوب های مداحی و شاعری و نظارت بر عملکرد تخصی و شأنی مداحان و شاعران، ‌تغذیه فکری و طرح های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد و هدایت فعالیت های تبلیغی مداحان و شعرای آیینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این انتخابات همزمان با سراسر کشور ۱۲ دی ماه توسط ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی سراسر مازندران برگزار شد، خاطرنشان کرد: کانون مداحان و شعرای آیینی تشکلی است از منتخبان مداحان و شعرای آیینی که بر اساس فرایندی انتخاباتی تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اهداف و ماموریت های مندرج در اساسنامه ای مشخص شده، ‌ فعالیت می کنند.

وی با اشاره به سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی شهرهای استان ادامه داد: در این دوره سه هزار و ۲۹۱ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد هزار و ۹۴۲ نفر در سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران در شهرهای مختلف استان شرکت کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران ادامه داد: از ۳۳۸ نامزد کاندیداتوری انتخابات ۱۷۲ نفر به عنوان منتخبین این دوره برگزیده شدند که ۱۲۲ نفر عضو اصلی و ۵۰ نفر عضو علی البدل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری انتخابات قبلی اشاره کرد و بیان داشت:‌در دومین دوره این انتخابات هزار و ۴۸۲ نفر شرکت کردند و از بین ۳۱۶ نامزد انتخاباتی ۱۱۷ نفر به عنوان منتخبین دومین دوره انتخابات کانون مداحان استان برگزیده شدند که در طول چهار سال به خدمتگزاری مشغول بودند.

وی با اشاره به این نکته که ‌در این دوره تعداد شرکت کننده و نامزد کاندیداتوری و هم منتخبین افزایش قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: در سومین دوره انتخابات نسبت به دوره قبلی که در سال ۱۳۸۹ برگزار شد با رشد ۳۰ درصدی شرکت کننده مواجه بودیم.


کد مطلب: 22658

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22658/افزايش-۳۰-درصدی-شرکت-کنندگان-انتخابات-مداحان-شاعران-آيينی-مازندران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir