ظرفیت شناسی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی عتبات عالیات

ایکنا , 14 دی 1393 ساعت 13:15

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از تلاش برای ظرفیت شناسی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تأکید بر ظرفیت بالای فرهنگی در شهرهای مقدس عراق، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی مهم‌ترین مسئله فرهنگی موجود را استحکام بخشی بین دو ملت و دو دولت ایران و عراق عنوان کرد و گفت: هر چه بیشتر بتوانیم بین این دو ملت ارتباط برقرار کنیم، کار فرهنگی مفید و ارزشمندتری می‌توان انجام داد.

حجت‌الاسلام روحانی به حضور گسترده زائران ایرانی در عراق به ویژه در مراسم اربعین سال جاری و حضور حدود دو میلیون زائر عراقی طی سال در ایران، عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده علاقه دو ملت به ائمه اطهار(ع) است بنابراین محور اهل بیت (ع) می‌تواند سرمایه بزرگی برای عرصه فرهنگی دو کشور باشد.

وی به برگزاری برنامه‌های مختلفی از قبیل سخنرانی و روایت‌گری در حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و نیز اجرای برنامه‌های ویژه در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در عراق اشاره و اعلام کرد: در حال ظرفیت شناسی اجرای برنامه‌های فرهنگی در عراق هستیم و امیدواریم بتوانیم برای گروه‌های هدف خاص مانند نخبگان برنامه‌های ویژه ترتیب بدهیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: کار ما زائر محور است و تلاش داریم در عرصه معرفتی و بصیرتی قدم برداریم؛ زائر ما وقتی برای زیارت ائمه(ع) می‌آید باید بر معرفت و بصیرتش افزوده شود. کربلا عرصه بصیرت افزایی است و زیارت حقیقی هم زمانی محقق می‌شود که در عرصه معرفت افزایی گام برداریم.


کد مطلب: 22662

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22662/ظرفیت-شناسی-اجرای-برنامه-های-فرهنگی-زائران-ایرانی-عتبات-عالیات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir