تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۷

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره نواهای آئینی تا ۳۰ دی‌ماه

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره نواهای آئینی تا ۳۰ دی‌ماه
نهمین فراخوان سوگواره نواها و اشعار آئینی با موضوع محرم و صفر ویژه نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۳۰ سال از سوی هیئت رزمندگان اسلام با مشارکت سازمان بسیج مداحان، شبکه قرآن و معارف سیما و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

این سوگواره در چهار رشته‌ مداحی، شعر، مناجات خوانی و تولید سبک ویژه آقایان و بانوان با حداقل سن ۱۲ و حداکثر ۳۰ سال برگزار می‌شود.

بخش ویژه سوگواره با موضوع حضرت قاسم بن الحسن(ع) و نقش نوجوانان عاشورایی در انقلاب اسلامی در رشته شعر برگزار می‌شود که برندگان آن از هدایای ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

آثار در رشته مداحی باید شامل خواندن شعر، مدیحه سرایی و نوحه خوانی باشد. آثار در رشته‌ مناجات خوانی نیز باید قرائت فرازهایی از ادعیه مشهوره مانند دعای کمیل، ندبه، توسل، زیارات عاشورا، جامعه کبیره و … باشد.

در بخش سبک، باید سبک‌های جدید مداحی که مناسب با فضای هیئت‌های مذهبی باشد از جمله نوحه، زمینه، شور، شعر، واحد و … به صورت تولیدی و حداقل در پنج دقیقه در قالب لوح فشرده ارسال شود.

نفرات اول هر رشته در دوره‌های قبل و برگزیدگانی که دو مرتبه و یا بیشتر، رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند، مجوز شرکت در این دوره از سوگواره را ندارند مگر اینکه در رشته‌ای به غیر از رشته دوره‌های قبل ثبت نام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ دی‌ماه جاری، همراه با کپی شناسنامه، یک قطعه عکس، نشانی و شماره تماس داوطلب به دبیرخانه سوگواره ارسال شود.

برترین‌های مرحله اول پس از داوری انتخاب و در مرحله دوم به صورت حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. برگزیدگان مرحله دوم طی همایشی که نیمه بهمن‌ماه سال جاری، برگزار می‌شود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما