اخبار منتشر شده در خصوص بیماری خرما صحت ندارد/ عمره‌گزاران ایرانی در سلامت کامل هستند

ایکنا , 16 دی 1393 ساعت 9:11

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با انتقاد از انتشار خبرهایی در خصوص بیماری خرما و تهدید عمره‌گزاران ایرانی در این زمینه، گفت: این اخبار صحت ندارد.


عادل مقصودی‌نژاد، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  نسبت به انتشار خبری در خصوص «بیماری خرما در کمین سلامت زائران ایرانی/ بیماری جدیدی که از طریق گوشت و دام آلوده منتقل می‌شود» واکنش نشان داد و اعلام کرد: تنها مرجع رسمی که می‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند که آیا خطر و تهدیدی برای زائران یا عموم مردم وجود دارد مرکز بهداشت و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به تماسی که با مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت برقرار کرده است، اعلام کرد: مسئولان وزارت بهداشت از انتشار این خبر تعجب کردند و گله‌مند شدند که چرا با چنین اظهار نظرهایی موجب نگرانی مردم می‌شوند.

مقصودی‌نژاد همچنین اعلام کرد: هم‌اکنون نامه‌ای از سوی سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به دفتر مبارزه با بیماری‌های واگیردار ارسال شده است تا ضمن بررسی این مسئله به همکاران پزشک تذکر داده شود که از انتشار چنین اظهار نظرهایی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت هم‌اکنون در مکه و مدینه مستقر هستند و تاکنون هیچ خبری در این زمینه نه از سوی آنها و نه از سوی مسئولان پزشکی عربستان اعلام نشده است.


کد مطلب: 22688

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22688/اخبار-منتشر-شده-خصوص-بیماری-خرما-صحت-ندارد-عمره-گزاران-ایرانی-سلامت-کامل-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir