تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۶۹۷

تغذیه فکری و آموزش تخصصی مداحی از وظایف مهم کانون مداحان است

تغذیه فکری و آموزش تخصصی مداحی از وظایف مهم کانون مداحان است
حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: دقیقتاً زیباترین سرمایه ما همین جلسات عزاداری است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مادحان، ذاکران و اهل منبر می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اهل بیت(ع) داشته باشند.

وی با اشاره به نظرات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(دام ظله) در این زمینه افزود: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، ارتقاء سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان از وظایف و رسالت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه به واسطه مداحی دل‌ها متوجه اهل بیت(ع) می‌شود، عنوان کرد: مداحان با بر انگیختن عشق و احساسات مردم زمینه استحکام پایه‌های اعتقادی، دینی و باورهای عمیق را فراهم می‌کنند.

وی تأکید کرد: مداحان جوان باید برای خود شغل مستقل از مداحی داشته باشند تا علاوه بر اینکه در محیط شغلی پیرامون خود اثر فرهنگی بگذارند و فقط برای اعتقاد و عشق خود مداحی کنند.

حجت الاسلام منتشلو با بیان اینکه مداحان و بزرگان هیأت باید در ساده زیستی پایبند به سیره اهل بیت باشند تا مردم از آنها تأثیر بگیرند، یادآور شد: نحوه مخارج هیأت‌ها هم باید در شأن اهل بیت باشد و طوری باشد که مردم نیز به مصرف صحیح روی بیاورند و از تجملات و وسایل اضافی دوری کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما