تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۱

جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، هدف تشکیل کانون مداحان

جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، هدف تشکیل کانون مداحان
حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی گفت: کانون مداحان و شعرای آیینی، تشکلی است که از منتخبان مداحان و شعرایی که بر اساس فرایند خاص تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شعرای آیینی براساس اهداف و ماموریت‌های مندرج در اساسنامه کانون می پردازند.

حجت الاسلام رهایی با اشاره به اهداف تشکیل کانون مداحان و شعرای آیینی، گفت: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، سازماندهی و صدور کارت شناسایی، ارتقای سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های تخصصی و شأنی مداحان، تعامل با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در امور مربوطه، تعیین روابط و چارچوب‌های مداحی و شاعری، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی ها و اشعار از حیث محتوا و همچنین هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و شعرای دینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی از جمله اهداف تشکیل این کانون است.

وی اضافه کرد: مداحان و شعرای آیینی با توجه به نقش و تاثیرگذاری و بازخورد آنها در اجتماع نیاز به تشکلی دارند تا امورات مربوط به فعالین فرهنگی و دینی را به صورت تخصصی دنبال نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به روند برگزاری این انتخابات گفت: ستاد برگزاری این انتخابات در سطح شهرستان‌ تشکیل شده و بعد از ثبت نام داوطلبین و تائید صلاحیت مداحان داوطلب، اسامی نهایی کاندیداها جهت شرکت در انتخابات کانون مداحان اعلام گردید.

وی افزود: از تعداد کل داوطلبین در انتخابات، ۵نفر به عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل با رای مستقیم کلیه اعضاء انتخاب می شوند و کلیه فعالیتها و امورات مرتبط با قشر مداحان و شعرای آئینی شهرستان از طریق این کانون پیگیری و اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام رهایی گفت: در این دور از انتخابات ۵۰ مداح اهل بیت در رای گیری شرکت کرده اند.

گفتنی است در این دور از انتخابات از بین ۱۴ کاندیدای شرکت کننده مهدی سالک، ابراهیم دهقانزاد، نبی الله ملجائی، مرتضی عشقی و حمیدرضا بابایی به عنوان ۵ عضو اصلی و سعید مشکی و ابراهیم مجاهدی به عنوان دو عضو علی البدل انتخاب و معرفی شدند.

لازم به ذکر است این انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می شود و بعد از انتخابات، کانون مداحان که متولی اصلی امور مداحان هر شهرستان است شکل می گیرد.
مرجع : شهرضا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما