موانع اکران «رستاخیز» برطرف شده است

ایکنا , 20 دی 1393 ساعت 9:14

رئیس سازمان سینمایی گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز» اکران خواهد شد و مشکلات پیرامون آن نیز بر طرف شده است.


حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از لوکیشن فیلم سینمایی «محمد(ص)»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که این فیلم سینمایی بدون حاشیه در ایران و جهان به نمایش درخواهد آمد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که پیرامون این فیلم وجود دارد ترجیح می‌دهم که من مطلبی را درباره فیلم نگویم و اگر قرار است اطلاع‌رسانی نیز در این زمینه انجام شود از طریق دست‌اندرکاران فیلم باشد، اما همین اندازه می‌گویم که ما در کنار این فیلم و مجید مجیدی (کارگردان فیلم «محمد») هستیم تا این اثر برای تمامی دنیا به نمایش درآید. در ضمن تا آنجایی که من اطلاع دارم تمام تلاش‌ها انجام شده تا این فیلم سینمایی بدون هیچ حاشیه‌ای، نمایش جهانی شود.

ایوبی در پاسخ به این سوال ایکنا که آیا حمایت از این فیلم همانند حمایت‌هایی است که برای فیلم «رستاخیز» نیز ادعا می‌شد قرار است رخ دهد؟ گفت: آیا شما فکر می‌کنید که ما از «رستاخیز» حمایت نکرده‌ایم؟ سازمان سینمایی پشت «رستاخیز» بوده و است و این فیلم هم به امید خدا اکران خواهد شد، البته تمامی حاشیه‌هایی که پیرامون این کار وجود داشت، برطرف شده است. درباره فیلم «محمد(ص)» هم باید بگویم که این فیلم متعلق به فرد و گروه خاصی نیست، بلکه برای همه است و تمام ایران باید از آن حمایت کنند.
رئیس سازمان سینمایی درباره نگهداری از شهرک سینمایی «پیامبر اعظم» هم توضیح داد: این شهرک با اصول بسیار دقیق و خوبی ساخته شده است تا برای سال‌ها سینمای ایران قادر باشد از آن بهره ببرد. نکته دیگر اینکه این شهرک پتانسیل آن را دارد تا به یک منطقه خوب برای گردشگری تبدیل شود که ما در حال تبین سیاست‌های لازم برای رسیدن به این خواسته هستیم.

وی در پایان درباره روند حاکم بر جشنواره فیلم فجر چنین توضیح داد: در جشنواره امسال کیفیت آثار مطلوب است و همانطور که هیئت انتخاب جشنواره اعلام کرده‌اند، فیلمهای حاضر عمدتا کارهایی هستند که کیفیت آنها از متوسط بالاتر است. این امتیاز در شرایطی است که در دوره‌هایی گذشته عموما ۲ کار فاخر حضور داشت و دیگر کارها با کیفیت بسیار پایین‌تر نسبت به آنها قرار داشت. اتفاقی که بر جشنواره امسال روی داده است نشان می‌دهد که سینمای ایران چند گام به جلو برداشته است و همین مسئله سبب شده که رقابت برای حضور در آن سخت و فشرده شود.


کد مطلب: 22730

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22730/موانع-اکران-رستاخیز-برطرف-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir