برگزاری دومین دوره جشنواره بین‌المللی نبوی در نجف اشرف

ایکنا , 20 دی 1393 ساعت 13:09

دومین دوره جشنواره بین‌المللی نبوی، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص)، با حضور شخصیت‌های مهم دینی، دانشگاهی، علمی و فرهنگی بین‌المللی، دیروز، جمعه، ۱۹ دی‌ماه، برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «شبکه امام علی‌(ع)»، در این جشنواره که به همت تولیت آستان مقدس علوی در نجف اشرف برگزار شد، «ضیاء‌الدین زین»، دبیر‌کل آستان مقدس علوی، به ایراد سخنانی پرداخت.

زین، به وضعیت کنونی منطقه اشاره و عنوان کرد: متأسفانه امت اسلام و جهان در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و در این راستا ما شاهد برگزاری گردهمایی‌ها و همایش‌ها برای بررسی این مشکل بوده‌ایم.

وی افزود: وی با استناد به احادیث نبوی «ما أوذی نبی مثلما أوذیت: هیچ پیامبری مانند من مورد آزار و اذیت قرار نگرفت» و نیز «اللهم اغفر لقومی فأنهم لا یعلمون: پروردگارا قوم مرا ببخش زیرا آنها نمی‌دانند» بر عدم کینه‌توزی مسلمانان نسبت به‌ یکدیگر تأکید کرد.

در ادامه این جشنواره «مرتضی الکشمیری»، نماینده آیت‌الله سیستانی در اروپا، طی سخنانی بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تأکید و عنوان کرد: مسلمانان باید دست‌ به دست هم دهند و متحد و یکپارچه شوند و دین مبین و رحمت اسلام را به تمامی بشریت به بهترین وجه معرفی کنند.

وی افزود: آنچه از اختلاف و دو دستگی در منطقه شاهد هستیم، ریشه مذهبی ندارد بلکه اختلاف و بحران‌های سیاسی است و دشمنان در نشر این تفرقه مبنی بر یک اختلاف سیاسی دامن می‌زنند.

وی در پایان تأکید کرد: جهان اسلام در معرض خطر است و اگر امت اسلام با هم متحد نشوند، این خطر وجود خواهد داشت و آنها را تهدید می‌کند.

در پایان این جشنواره بین‌المللی «علی خضیر حجی»، رئیس کمیته مقدماتی این جشنواره و عضو شورای اداری تولیت آستان مقدس علوی از شرکت‌کنندگان و حضار در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.


کد مطلب: 22752

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22752/برگزاری-دومین-دوره-جشنواره-بین-المللی-نبوی-نجف-اشرف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir