تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۲۷۵۳

اکران «محمد(ص)» پاسخ منتقدان را خواهد داد

اکران «محمد(ص)» پاسخ منتقدان را خواهد داد
محمدمهدی حیدریان، مجری طرح فیلم سینمایی «محمد(ص)»، با بیان این‌که هنوز این فیلم به طور کامل آماده نمایش نشده است، گفت: این کار هم‎اکنون آخرین بخش‌های اصلاح رنگ و میکس را می‌گذراند و این‌گونه نبوده که فیلم آماده باشد و ما آن را به نمایش درنیاورده‌ایم. درضمن می‌خواهیم این فیلم در یک مناسبت مهم به نمایش درآید که پیشتر هدفمان هفته وحدت بود، اما چون فیلم آماده نشد، در ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام(ره) این فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

وی درباره برخی هجمه‌ها نسبت به این فیلم گفت: مسلماً معاندان و کسانی که خواهان وحدت بین مسسلمانان نیستند، به هجمه‌های خود ادامه خواهند داد و با دروغ و افترا سعی می‌کنند وجهه این فیلم عظیم و فاخر را در جهان اسلام مخدوش کنند، اما بهترین جواب ما برای آنها، خود فیلم است، چون باور داریم کار به اندازه‌ای خوب و تأثیرگذار است که هر بیننده‌ای با دیدن آن پی به زیبایی‌های کار می‌برد.

حیدریان ادامه داد: پرواضح است که ما نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب را انجام خواهیم داد. به ویژه این‌که می‌‌خواهیم برای پخش بین‌المللی آن یک کار شایسته و کاملا حرفه‌ای انجام دهیم تا هر چه بیشتر به دیده شدن کار کمک شود.

وی در پاسخ به این سؤال که قسمت‌های دو و سه این فیلم سینمایی که قرار است جوانی و رسالت حضرت رسول(ص) را تصویر کند، چه زمان ساخته خواهد شد، گفت: قاعدتا نباید بین قسمت آینده و قسمت نخست اختلاف طولانی ایجاد شود، اما ما در ابتدا باید منتظر بمانیم تا بازخورد این فیلم دیده و ارزیابی شود تا بتوانیم کار بعدی را با سنجیدن همه جوانب آغاز کنیم.

وی درباره لوکیشن این فیلم همه چنین توضیح داد: ما حدودا دو سالی است که دیگر در این محل فیلمبرداری نداریم، اما می‌بینید که به هیچ وجه کیفیت دکورها کاسته نشده است. این مطلب نشان می‌دهد که به روی این امر کار شده و ما به روی بسیار از جزئیات در ساخت دکور تاکید داشته‌ایم. در ضمن باید به این امر هم اشاره کنم از همان ابتدا این دکورها با این انگیزه ساخته شد تا برای سال‌ها باقی بماند و به هیچ وجه نگاهی موقت به آن نداشتیم.

حیدریان ادامه داد: درباره نگهداری این شهرک هم باید گفت که شرکت نور تابان که سرمایه‌گذار این فیلم است و برای حمایت از این فیلم هم به وجود آمده، رسالت خود می‌داند که از این محل به خوبی نگهداری کند تا هم برای قسمت‌های بعد ما بتوانیم از آن استفاده کنیم و هم اینکه سینمای ایران بتواند برای سال‌ها از دکورهای این پروژه برای فیلم‌های مختلف بهره‎برداری کند. نکته دیگر این‌که این محل توانایی آن را دارد تا به محلی برای گردشگری تبدیل شود.

مدیر پروژه «محمد(ص)» با بیان این‌که این فیلم بسیار حرفه‌ای‌تر از «الرساله» است، گفت: فیلم مرحوم مصطفی عقاد (الرساله) بیش از ۴۰ سال پیش تولید شد و امکانات آن زمان را نمی‌توان با زمان حال یکی دانست، اما همین اندازه می‌گویم که هر کس که فیلم را ببیند، به‌خوبی متوجه خواهد شد که این کار به لحاظ کیفی بسیار بهتر از فیلم «الرساله» است.

وی در پاسخ به سؤال پایانی مبنی بر اینکه چرا برای بهتر دیده شدن فیلم در بازار بین‌المللی از بازیگران مطرح سینمای جهان استفاده نکرده‌اند، بیان کرد: در این‌باره بحث‌های فراوانی انجام شد و ما به کشورهای مختلفی رفتیم و از بازیگران متعددی هم تست گرفتیم، اما در نهایت تصمیم بر این شد فیلم روی پرده کاملاً ایرانی باشد. درضمن ما نخواستیم فیلم وامدار چهره‌ای خاص باشد، زیرا معتقدیم حضرت رسول به چنین چیزهایی احتیاج ندارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما