تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۲۷۵۶
اعلام مصوبات جلسه ۵۲۷ هیئت خرید کتاب

«شعر آیینی» صدرنشین فهرست هیئت خرید کتاب شد

«شعر آیینی» صدرنشین فهرست هیئت خرید کتاب شد
اعلام مصوبات پانصد و بیست و هفتمین نشست هیئت انتخاب و خرید کتاب نشان می‌دهد که ۲۳۷ عنوان در این فهرست جای گرفته و در میان آنها کتاب‌های شعر بیشترین تعداد نسخه‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند که می‌توان به «حیدرانه» قاسم صرافان و «سادات ببخشند» احمد علوی از انتشارات فصل پنجم اشاره کرد که در این دوره ۸۰۰ نسخه از هر کدام خریداری می‌شود.

«سلام بر عاشورا» رضا اسماعیلی از انتشارات اطلاعات، ۶۰۰ نسخه، رتبه بعدی تعداد نسخه‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده است. از «چادر دنباله‌دار» محمدصادق خدایی نیز ۶۰۰ نسخه خریداری می‌شود.

«آداب و احکام تلاوت قرآن کریم»، «مرجعیه القرآن و اهل البیت(ع)»، «علوم قرآن مقدماتی»، «پژوهشی پیرامون روش‌های تحفیظ قرآن در کشورهای اسلامی»، «تربیت عقلانی از منظر قرآن کریم»، «درآمدی بر مفهوم تغییرات اجتماعی در قرآن کریم»، «نظریه وحدت موضوعی سوره‌های قرآن» و «تفسیر موضوعی قرآن کریم» از جمله کتاب‌های با موضوع قرآن است که در فهرست هیئت انتخاب و خرید کتاب قرار دارد.

ناشران می‌توانند برای آگاهی از مصوبات پانصد و بیست‌ و‌ هفتمین نشست هیئت انتخاب و خرید کتاب به آدرس اینترنتی www.mof.farhang.gov.ir/fa/home/book مراجعه کنند. براساس این گزارش، به منظور ایجاد فرصت برابر برای همه کتاب‌های منتشر شده و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کل امور کتاب) و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها، یک نسخه از هر کتاب چاپ اول، پس از اعلام وصول به دبیرخانه هیئت انتخاب و خرید کتاب ارسال می‌شود، تا در نشست‌های این هیئت درباره خرید آن اعلام نظر شود. از این رو، برای طرح کتاب در هیئت یاد شده نیازی به مکاتبه یا مراجعه حضوری ناشران نیست.

همچنین براساس این گزارش، کتب مصوب در پانصد و بیست‌ و‌ هفتمین نشست هیئت انتخاب و خرید کتاب تا ۲۹ اسفندماه امسال اعتبار دارد.

در جلسات هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌اصغر محمدخانی، حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، محمدکاظم شمس، محمدعلی مهدوی‌راد، علی شجاعی‌صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی امیدی، و علی اوجبی حضور دارند.ش
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما