دوره آموزشی مداحان اهل بیت(ع) در رباط کریم برگزار شد

ایکنا , 24 دی 1393 ساعت 9:23

دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) در رباط کریم برگزار شد.


دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) با موضوع آسیب‌شناسی عزاداری به همت تبلیغات اسلامی رباط کریم، در فرهنگسرای بهاران نصیرشهر برگزار شد.

در این دوره آموزشی، حجت‌الاسلام نوری، استاد این دوره پیرامون نگرش صحیح در عزاداری، کارکرد مداحان در خنثی‌سازی خرافات و انحرافات فکری و عقیدتی و نقش بدعت‌ها در کم‌رنگ کردن عقاید و رسوم مباحثی را مطرح کرد و گفت: عزاداری‎ها باید هدفمند باشند، اگر هدف و جهت عزاداری گم شود فاقد خاصیت و تأثیر مثبت خواهد بود و ممکن است تأثیر منفی هم بگذارد.

وی افزود: امام حسین(ع) در کربلا و عاشورا ندایش طلب نصرت بود، هل من ناصرِ ینصرنی و هدف امام از یاری گرفتن، تحقق اسلام واقعی و ریشه کن کردن ظلم و فساد بود و رسیدن به این هدف جز با کمک خواستن از دیگران امکان‎پذیر نیست و ندای امروز امام زمان(عج) نیز همان جمله امام حسین(ع) است.

استاد دوره آموزشی تصریح کرد: در مجالس عزاداری که بر پا می‎کنیم هدفمان باید یاری کردن امام حسین(ع) در راهی که او شروع کرده بود، باشد و هدف از عزاداری باید کمک به تحقق بخشیدن اهداف و اندیشه‎های امام حسین(ع) باشد.

نوری در ادامه بیان کرد: استفاده از ابزار آلات موسیقی در عزاداری و تبدیل ترانه‌‏های مبتذل و کپی‌‏برداری از ریتم و آهنگ آنها و جایگزینی اشعار آنها از آسیب‏‌های مهم مداحی است.

در پایان این دوره آموزشی، سؤالات مطرح شده مدعوین از سوی استاد دوره پاسخ داده شد.


کد مطلب: 22793

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22793/دوره-آموزشی-مداحان-اهل-بیت-ع-رباط-کریم-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir