اعزام بیش از ۱۲۲ هزار ایرانی به سرزمین وحی از ابتدای عملیات عمره

ایکنا , 27 دی 1393 ساعت 9:04

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از ۱۲۲ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی از ابتدای عملیات عمره تاکنون خبر داد.


حسن سرخوش، مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: براساس آمار دریافت شده تا امروز ۲۴ دی ماه، ۱۲۲ هزار و ۵۶۸ زائر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، افزود: تاکنون انتقال زائران ایرانی به عمره با ۳۹۲ پرواز انجام گرفته است که از این تعداد ۱۹۶ مورد آن به وسیله شرکت هواپیمایی سعودی و مابقی آن با دو شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان و ایران ایر صورت گرفته است.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، هر روز حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۲۵ تا ۳۰ کاروان از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون آمار ۲۳۲ هزار و ۱۶۷ نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان جهت صدور روادید ارسال شده است که ۱۸۲ هزار و ۳۶۳ نفر شماره الکترونیکی و ۱۵۸ هزار و ۸۵۲ زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

سرخوش اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مکه مکرمه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و حدود ۵۰ هزار زائر پس از ۱۰ روز اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشتند.

وی از افزایش مدت زمان تأخیر پروازهای زائران ایرانی خبر داد و گفت: متاسفانه به تازگی پنج مورد تأخیر بلند مدت داشتیم که متوسط آمار تأخیرها در حال حاضر ۳۰ دقیقه به ثبت رسیده است.

سرخوش در ادامه گفت: آن دسته از گروه‌های اعزامی که بیش از شش ساعت تأخیر در پرواز داشته باشند به عنوان تأخیر بلند مدت به شمار می‌آیند از این‌رو ممکن است برخی گروه‌های اعزامی هیچ تأخیری نداشته و برخی هم تأخیرهای بسیار بلند مدت داشته باشند، بنابراین آمار ۳۰ دقیقه، متوسط تأخیرها را شامل می‌شود نه اینکه همه پروازها چنین تأخیری را داشته باشند.

ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه به برنامه ریزی برای ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌های ۲۱ اسفند سال جاری، تا ۲۷ خرداد‌ماه سال آینده، اشاره کرد و گفت: ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن‌ماه، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام‌های مرحله اول عمره از ۱۳ آذرماه، آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری، ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: قیمت‌های مرحله دوم اعزام زائران به عمره مفرده، نیمه نخست بهمن ماه از طریق سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود.


کد مطلب: 22808

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22808/اعزام-بیش-۱۲۲-هزار-ایرانی-سرزمین-وحی-ابتدای-عملیات-عمره

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir