برگزاری مسابقه بین‌المللی هنری با موضوع عاشورا در کربلا

ایکنا , 27 دی 1393 ساعت 10:45

مسابقه بین‌المللی عکس، طراحی، خوشنویسی، تذهیب با موضوع عاشورا و مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلای معلی آغاز شده است.


به گزارش خبرگزاری نون، این مسابقه بین‌المللی با عنوان «جائزة الابداع الحسینی» (جایزه ابتکار حسینی) و به همت کانون پرورش جوانان وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) و به دستور تولیت آستان حسینی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات تا پایان ماه رجب مهلت دارند، عکس‌ها، آثار خوشنویسی، طراحی‌ و تذهیب‌های خود مربوط به عاشورا و مراسم اربعین امام حسین(ع) را به پست الکترونیک m.alshbab@yahoo.com ارسال کنند و یا این که آثار خود را به صورت حضوری به مرکز پرورش جوانان وابسته به آستان حسینی در خیابان «السدره» کربلا تحویل دهند.

حسین نعمه، رئیس مرکز کانون پرورش جوانان آستان مقدس حسینی در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، تقویت ابداعات و مهارت‌های جوانان در حوزه عکس، طراحی و خوشنویسی و تذهیب است.

وی افزود: این مسابقه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و جوانان مبتکر از کشورهای عراق، لبنان، کویت، منطقه شیعه‌نشین عربستان و جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت خواهند کرد و در پایان، تمامی عکس‌ها و آثاری که برای شرکت در این مسابقه ارسال می‌شود؛ در نمایشگاهی به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) در ۱۵ رجب در بین‌الحرمین به مدت ۵ روز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و در پایان به نفرات برتر نشان طلا اعطا می‌گردد.

از جمله شرایط شرکت در این مسابقات این است که سن افراد باید کمتر از ۳۵ سال بوده و تنها در یکی از رشته‌های این مسابقه شرکت کنند؛ اثر ارسالی نیز فقط باید با موضوع عاشورا و اربعین امام حسین(ع) باشد.


کد مطلب: 22817

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22817/برگزاری-مسابقه-بین-المللی-هنری-موضوع-عاشورا-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir