هیئت‌های مذهبی بستر مناسب فعالیت‌های قرآنی هستند

ایکنا , 5 بهمن 1393 ساعت 9:44

رضا معممی‌مقدم در اصفهان گفت: اگر به دنبال بسط گفتمان فعالیت‌های قرآنی هستیم، بهترین بستر آن، هیئت‌های مذهبی است.


رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در اصفهان با ارائه پیشنهاداتی ظرفیت مؤسسات وابسته سازمان تبلیغات اسلامی برای بسط فعالیت‌های قرآنی را بسیار با اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه در گام اول باید به دنبال هم‌افزایی ظرفیت‌های خودمان باشیم، افزود: ۹۱ هزار هیئت مذهبی، هشتاد هزار مداح، خیل عظیم جمعیت بانوان فرهیخته و پنج هزار و دویست مؤسسه و اتحادیه قرآنی، ظرفیت عظیمی است که باید معرفی و تبیین شود و لذا برپایی نمایشگاه توانمندی‌های سازمان تبلیغات اسلامی موضوعی قابل توجه است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر به دنبال بسط گفتمان فعالیت‌های قرآنی هستیم، بهترین بسترش هیئت‌های مذهبی است، افزود: با افزایش هیئت‌های مذهبی با رویکرد قرآنی می‌توانیم در گسترش مبانی قرآنی گام برداریم و حتی با برنامه‌ریزی، هر هیئت مذهبی در یک برنامه ۵ساله می‌تواند یک مربّی قرآن داشته باشد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی کرسی تلاوت قرآن در هیئت‌های مذهبی، برپایی جلسات جمع‌خوانی قرآن، سطح‌بندی مربیان قرآنی توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی از دیگر موضوعات قرآنی بود که معممی‌مقدم بر آن تأکید کرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر راه‌اندازه شبکه مجازی ارائه محصولات فرهنگی و ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه هدف سازمان، گفت: اصفهان قطب تشکل‌های دینی و کانون‌های فرهنگی مردمی است و لذا باید تولیدات فرهنگی استان اصفهان در فضای مجازی معرفی شود.


کد مطلب: 22870

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22870/هیئت-های-مذهبی-بستر-مناسب-فعالیت-های-قرآنی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir