شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی در آزمون الزامی است

ایکنا , 14 بهمن 1393 ساعت 12:55

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از برگزاری طرح بهسازی مداحان اعزامی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: آزمون کتبی و شفاهی جهت ارتقای معرفتی و مهارتی مداحان عتبات عالیات برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، اعلام کرد: با توجه به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات، طرح بهسازی مداحان با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی جهت ارتقای معرفتی و مهارتی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت و حفظ توانمندی‌های آنها اجرا می‌شود.

وی ارتقاء و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق و سطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت بخشی در اعزام را از اهداف این طرح اعلام کرد.

شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی در آزمون الزامی است
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، ادامه داد: شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی و فعال در چرخه عتبات عالیات در طرح الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف و مسدود شدن پرونده مداحی در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت است.

حجت‌الاسلام پروانه اظهار کرد: مداحان برای ورود به محیط ثبت‌نام باید کد مداحی و گذرواژه (همان گذرواژه ورود به صفحه شخصی) خود را وارد کنند و در صورتی که کد مداحی و گذرواژه خود را فراموش کرده‌اند، با بعثه منطقه محل سکونت خود تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در طرح باید متولدین ۱۳۲۷ و بعد از آن بوده و دارای کد مداحی فعال در معاونت فرهنگی (سابقه اعزام و عدم منع اعزام)، باشند، افزود: ارائه گواهی پنج سال سابقه مداحی از کانون مداحان استان، بسیج مداحان یا خانه مداحان یا دو نفر از مداحان برجسته مورد تأیید معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا معادل آن (قبولی پایه سوم حوزه علمیه) از دیگر شرایط در این طرح است.

این مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: دارندگان مدرک تحصیلی سیکل به شرط اینکه از مداحانی باشند که حداقل ۱۰ سفر اعزام موفق در طول پنج سال گذشته داشته باشند و سالانه به عتبات و عالیات اعزام شده باشند، همچنین ایثارگران (فرزند، برادر و پدر شهید)، رزمندگان (با سابقه حداقل ۱۲ ماه جبهه حق علیه باطل)، جانبازان (۱۰ درصد و بالاتر) از این شرایط مستثنی هستند.

وی شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی را از مراحل تعیین وضعیت مداحان اعلام کرد و افزود: شرط قبولی در هر مرحله کسب حداقل ۶۰درصد امتیاز و شرط قبولی نهایی کسب معدل ۷۰ درصد در سه مرحله است.

حجت‌الاسلام پروانه، ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و دو قطعه عکس ۴×۳، را از مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی در این طرح اعلام و در خصوص نحوه برگزاری آزمون و زمان و مکان آن گفت: تمامی مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ۱۰ هزار تومان بوده و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می‌پذیرد و ثبت‌نام برای آزمون به صورت اینترنتی و از شنبه ۲۵ بهمن ماه تا هشت اسفند ماه از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir خواهد‌بود.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه یادآور شد: تمامی داوطلبین باید اصل و کپی مدارک مورد نیاز را بعد از ثبت نام به دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود حضورا تحویل دهند تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شرکت در امتحان صادرشود.

زمان برگزاری آزمون: نیمه دوم اردیبهشت سال آینده
وی ادامه داد: زمان برگزاری آزمون نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۴خواهد بود، که متعاقبا تاریخ دقیق آن ازطریق سامانه اعزام اعلام خواهدشد. محل برگزاری آزمون براساس تعداد داوطلبان و نیاز مناطق تعیین خواهد شد، حوزه‌های برگزاری آزمون نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام پروانه خاطر نشان کرد: شماره تلفن دفاتر نمایندگی‌های بعثه در مناطق در سایت azmoon.hajj.ir قرار داده شده است و پست الکترونیکی azmoon@hajj.ir آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و سئوالات است.

لازم به ذکر است: مداحان پذیرفته شده در آزمون ورودی سال ۱۳۹۰ از شرکت در این آزمون معاف هستند.


کد مطلب: 23001

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23001/شرکت-تمامی-مداحان-دارای-کد-مداحی-آزمون-الزامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir