مداحان باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل کنند

مهر , 15 بهمن 1393 ساعت 11:44

مديركل تبليغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید عظیمی گفت: مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان بايد مورد توجه قرار گيرد و آنان به این فرامین عمل کنند.


حجت الاسلام حمید عظیمی چهارشنبه در حاشیه همایش مسئولین کانون مداحان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب برگردن مداحان حق بزرگی دارد و باید آنها این حق را ادا كنند، و مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان باید مورد توجه و عمل قرار گیرد که این فرامین مهم می باشند.

وی با اشاره به زمان حکومت طاغوت افزود: در آن زمان ایادی استکبار در حال چپاول ایران بودند و رژیم فاسد پهلوی از مردم کناره گرفته بودند با این اوصاف متاسفانه حتی در زمان طاغوت نیز مداحان و علمایی بودند كه رجزخوان شاه و طاغوتیان بودند.

حجت الاسلام حمید عظیمی افزود: مداحان باید خود حریم مداحی را حفظ كنند و وظیفه كانون مداحان اطاعت از فرآیند ولی فقیه و مقابله با بدعت ها و خرافت در دین است و باید به اختلافات بین شیعه و سنی دامن نزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان كرد: اگر عده ای به اسم دین درصدد تشتت هستند شما مسئولان كانون مداحان استان باید توجه داشته باشید كه روشنگری نموده و فرق فتوا با حكم را برای مردم توضیح دهید.

وی یادآور شد: اگر مداحی صحیح خوانی قرآن را بلد نباشد؛ نباید اجازه ورود به این حیطه را داشته باشد و مداحان باید وعاظ قرآنی را به مجالس دعوت كنند و تلاوت قرآن و سخنرانی دركنار مداحی در مراسم ها صورت گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان افزود: وظیفه كانون مداحان و شعرای آئینی راه سازی و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور قرآن در مجالس عزاداری و حضور روحانیون در هیئات مذهبی است و باید اتحادی در این زمینه خصوص شكل گیرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح كرد: ما نباید از وعاظ و مقتل خوان ها غافل شویم و سازمان تبلیغات اسلامی برای هیئاتی مجوز صادر می كند كه روحانی داشته باشند و وجود موسسات قرآنی و خانه های قرآنی در اقصی نقاط استان یك ظرفیت بزرگ برای هیئات حسینی است.

عظیمی درخصوص اهمیت مطالبات رهبری افزود: كانون مداحان دركنار شعراء باید در راستای تحقق مطالبات بحق ولی فقیه گام برداشته، و در راستای حل معضلات و دغدغه های دینی شهرستانها گام بردارند و درخصوص عشره خوانان و بعضی مداحان كه صلاحیت لازم را ندارند باید توسط كانون مداحان ساماندهی شده و در راستای تحقق دیگراهداف این كانون گام شود.

عظیمی در خصوص اجرای مدیریت جهادی توسط کانون مداحان افزود: كانون مداحان باید در شهرستانها مدیریت نموده و برنامه ها با هدایت كانون مداحان اجرا، هدایت و سازماندهی شود، تا بتوانیم مراسم های عزاداری به سبك صحیح و درست اجرا كنیم.


کد مطلب: 23024

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23024/مداحان-باید-مطالبات-رهبر-معظم-انقلاب-عمل-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir