مشهد مقدس میزبان شاعران بین المللی با عنوان «رسول عشق» می شود

مهر , 15 بهمن 1393 ساعت 13:47

مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری شب شعر بین المللی با عنوان رسول عشق و با حضور شاعران داخلی و خارجی در مشهد خبر داد.


علی ثابت‌نیا مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور وصف و معرفی جایگاه والای رسول مهربانی و رحمت به جهانیان شب شعر بین‌المللی با عنوان «رسول عشق» با حضور شاعران پارسی گوی به میزبانی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می شود.

وی گفت: در این شب شعر بین المللی که همزمان با مراسم دهه فجر و در نوزدهم بهمن ماه در تالار همایش های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود شاعران پارسی گوی و نام آشنا هم چون شاه منصور شاه میرزا از کشورتاجیکستان، حسین عارف از پاکستان، عزیز مهدی و سید تقی عباس از کشور هندوستان و رستم محمد اف از کشور تاجیکستان در مدح رسول مکرم اسلام شعر خوانی خواهند داشت.

وی در تشریح اقدامات این موسسه در راستای شناساندن چهره واقعی رسول مهربانی در نزد افکار جهان بیان کرد: در همین راستا سمفونی «مدینه تا مرو» به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و سروده استاد علی معلم در مشهد برگزار خواهد شد.

ثابت‌نیا با بیان اینکه در همین راستا تهیه ۸ اثر موسیقی در دست اقدام است بیان کرد: این اثار با محوریت موسیقی جنوب خراسان و با صدای «حسام‌الدین سراج» به اجرا گذاشته خواهد شد که یک اثر در وصف رسول گرامی اسلام(ص) و دیگر اثار در وصف امام رئوف(ع) است.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش عکس با عنوان خانه دوست نیز بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است ادامه داد: از میان این تعداد عکس ۱۰۰ اثر به عنوان اثار برگزیده انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بخش «عکس نوشت» نیز بیش از ۲۰۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شده افزود: تعداد ۲۰ اثر نیز در این بخش به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی خواهند شد.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های عکس «خانه دوست» و «عکس نوشت» به تأثیر حضور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زندگی مردم ایران پرداخته شده است.

وی گفت: گستاخی نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی را بر آن داشت تا به دور از شعارزدگی به شکل ویژه فعالیت هایی را در پایتخت معنوی ایران به سرانجام برساند.

وی همچنین از مشارکت در برگزاری همایش سیمای حضرت رسول(ص) به میزبانی سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور علمای اهل سنت و تشییع با محوریت رسول مکرم اسلام(ص) برگزار می شود.


کد مطلب: 23035

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23035/مشهد-مقدس-میزبان-شاعران-بین-المللی-عنوان-رسول-عشق-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir