پذيرايي روزانه 2هزار زائر ايراني در مسير جده‌ و مدينه

حج , 20 بهمن 1393 ساعت 10:44

روزانه بيش از ۲ هزار زاير ايراني كه از طريق فرودگاه جده وارد عربستان مي‌شوند، در ايستگاه سلوم توقف كوتاهي دارند كه از اين زايران توسط عوامل مستقر پذيرايي مي‌شود.


«هاشم حائري» مسؤول ايستگاه تغذيه بين راهي «سَلّوم» گفت: عمره گزاران ايراني كه از طريق فرودگاه جده وارد عربستان مي‌شوند، در ايستگاه بين راهي سلوم در فاصله ۱۹۰ كيلومتري مدينه منوره توقف كوتاهي دارند كه در اينجا به اقامه نماز پرداخته و پذيرايي مختصري مي‌شوند.

وي در خصوص خدماتي كه به زايران در ايستگاه «سلوم» ارائه مي‌شود، اظهار داشت: زايراني كه از ساعت ۹ صبح تا يك بامداد وارد اين ايستگاه شوند، معمولاً با ناگت مرغ پذيرايي مي‌شوند و از زايراني كه حدفاصل ساعت يك بامداد تا ۵ صبح وارد اين ايستگاه مي‌شوند، با كيك و چاي پذيرايي مي‌شود و زايراني كه حد فاصل ساعت ۵ صبح تا ۹ صبح وارد ايستگاه سلوم شوند، با وعده صبحانه پذيرايي مي‌شوند.

مسؤول ايستگاه تغذيه بين راهي «سلوم» ادامه داد: روزانه بطور متوسط از زايران ۷ پرواز كه جمعيتي حدود ۲ هزار نفر هستند كه از طريق فرودگاه جده وارد عربستان شده اند، در ايستگاه سلوم پذيرايي مي‌گردد كه اين زايران استراحت مختصري در اينجا دارند و نماز خود را اقامه مي‌كنند.

آقاي حائري همچنين گفت: زايراني كه از مسجد شجره مُحرم شده و راهي مكه مكرمه هستند، در ايستگاه «حرمين» در فاصله ۲۵۰ كيلومتري مكه مكرمه، توقف كوتاهي دارند كه در آن ايستگاه نيز با آبميوه يا چاي از زايران پذيرايي مي‌شود و زايران پس از توقف كوتاه راهي مكه مكرمه مي‌شوند.

وي اضافه كرد: همكاران ما از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ در ايستگاه حرمين به زايران خدمات رساني مي‌كنند و هر شب حدود ۷۰ اتوبوس زايران در اين ايستگاه توقف دارد.

وي ادامه داد: يكي از پزشكان مركز پزشكي حج و زيارت نيز در ايستگاه سلوم و شبها در ايستگاه حرمين مستقر مي‌شود تا به زايران خدمات درماني و پزشكي ارائه نمايد.

حائري در خاتمه بيان كرد: از سه هفته گذشته ايستگاه «خليج» در فاصله حدود ۲۷۰ كيلومتري مكه مكرمه فعال شده است و ۳۰ درصد از جمعيت زايران ايراني كه در مسجد شجره محرم شده و راهي مكه هستند، در اين ايستگاه توقف كوتاهي كرده و پذيرايي از آنان انجام مي‌گيرد.


کد مطلب: 23092

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23092/پذيرايي-روزانه-2هزار-زائر-ايراني-مسير-جده-مدينه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir