تاکید روحانی نژاد بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه تبلیغ دینی

سازمان تبلیغات اسلامی , 20 بهمن 1393 ساعت 13:10

معاون امور فرهنگی و تبلیغ در همایش کارشناسان اعزام و استقرار ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه تبلیغ دینی تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد افزود: با توجه به شرایط زمان تبلیغات روحانیت به صورت چهره به چهره و مخاطب محور اثر بخش ترین روشهای تبلیغی در کشور است. روحانیت به‌عنوان یک گروه مرجع مورد توجه عامه مردم هستند و مردم برای حل مسایل خود به آنها مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت روزآمد کردن اطلاعات روحانیت، گفت: وظیفه ماست که روحانیت را با شرایط روز جامعه آشنا بکنیم بنابراین انتقال مهارت های تبلیغی از طریق کارگاه های آموزشی به مبلغین امری ضروری است.

روحانی نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی یک مرکز آموزشی ویژه مبلغین، یادآور شد: شرایط موجود در حوزه اعزام مبلغ خیلی تعریفی ندارد و اگر همین گونه پیش برود آینده درخشانی در انتظار ما نیست. اگر حوزه های علمیه برنامه ریزی مناسبی نداشته باشند معلوم نیست چه شرایطی در این زمینه به وجود می آید.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:وقتی مناسبتی پیش می آید اولین چیزی که در حوزه اعزام مبلغ به ذهن ما خطور می‌کند این است که فلان مبلغ را به فلان روستا اعزام کنیم در حالی که نباید از گروه های مرجع غافل شویم. خیلی اوقات برای اساتید دانشگاه ها و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه مبلغی نداریم که اعزام کنیم بنابراین نباید نسبت به اعزام مبلغ نگاهی سطحی داشته باشیم.

روحانی نژاد با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی مجازی و فناوری های نو افزود: سایت تبیان روزانه ۸۰۰ هزار بازدید کننده دارد. ۹۰۰ هزار نفر هم به صورت شناسنامه دار عضو این سایت هستند. در حالی که فقط واتس آپ در ایران ۹ میلیون کاربر دارد. ما باید بسیار بیشتر از این تلاش کنیم.

وی اظهار کرد:با پیگیری های ما از ۶۰ هزار مسجدی که با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند ۱۵ هزار مسجد به پورتال مساجد ورود پیدا کرده اند که از میان آنها ۵ هزار مسجد در این پورتال فعال هستند و مراجعه کننده دارند. ببینید که ما با چه لشکر عظیم مجازی روبرو هستیم در حالی حرکت ما حلزونی است.

روحانی نژاد با تاکید بر لزوم رفع گرفتاری ها و معضلات حوزه تبلیغ دینی،گفت: هیچ موقع نباید از ظرفیت های مردمی غفلت کنیم. طرح هیئت امنایی کردن روحانیون مستقر باید با جدیت پیگیری شود. مقام معظم رهبری هم بر استفاده از ظرفیتهای مردمی در حوزه تبلیغ دینی تاکید دارند.

گفتنی است، روز دوم همایش کارشناسان اعزام و استقرار ادارات کل تبلیغات اسلامی به منظور بررسی تحقق شاخص های حوزه اعزام و استقرار در سال ۹۳ و بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیتها و طرح های سال ۹۴ در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ آغاز شده است.

مواردی همچون،تبیین راهبردها و سیاستهای حوزه اعزام و استقرار توسط حجت‌الاسلام حسن رقیمی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان، بررسی تحقق شاخصهای سال ۹۳ در حوزه اعزام و استقرار و بررسی آخرین تحولات سامانه سجام (سامانه جامع اعزام مبلغ) با حضور مسئولان انفورماتیک سازمان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این نشست دو روزه است.


کد مطلب: 23101

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23101/تاکید-روحانی-نژاد-لزوم-استفاده-ظرفیت-های-مردمی-حوزه-تبلیغ-دینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir