تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۳۱۰۲

ظرفیت کاروان‌های عمره نوروزی تکمیل شد

ظرفیت کاروان‌های عمره نوروزی تکمیل شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسن سرخوش گفت: نام نویسی در کاروان‌های اعزامی مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن آغاز شده است و در چهارمین روز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و سمنان ثبت‌نام‌ها انجام گرفت.

وی با بیان این‌که مرحله دوم اعزام زایران ایرانی به عمره مفرده از ۲۱ اسفند ۹۳ تا ۲۷ خرداد ۹۴ انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در این مرحله بیش از ۴۰۰ هزار زایر ایرانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزام زائران نوروزی نیز از ۲۴ اسفند ۹۳ تا ۷ فروردین ۹۴ انجام می‌گیرد که نام نویسی در این مرحله از ۱۶ بهمن آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیشترین متقاضیان اعزام به عمره مفرده در ایام نوروزی است از این‌رو در روزهای نخست نام‌نویسی، ظرفیت کاروان‌ها تا ۱۵ فروردین تکمیل شد.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: ظرفیت سایر کاروان‌ها تا ۲۷ خرداد هنوز تکمیل نشده است و از ۲۵ بهمن اولویت ۳۵۰ تا ۴۰۰ برای تکمیل ظرفیت باقی‌مانده کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.

وی به ارایه آماری از زایران اعزامی در مرحله نخست به عمره مفرده پرداخت و گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۶ زایر ایرانی توفیق تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره را داشته‌اند که این دوره اعزام‌ها تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

سرخوش افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است تا ۲۰ اسفند بیش از ۳۰۰ هزار زایر از کشورمان به سرزمین وحی اعزام شوند که براساس آمار به دست آمده تاکنون بیش از ۷۰ درصد از این گروه در مرحله اول اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی تاکنون با ۷۱۳ پرواز صورت گرفته است که شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۱۷۵ پرواز، ۵۱ هزار و ۴۳ زایر، هواپیمایی ماهان با ۱۹۱ پرواز ۵۵ هزار و ۴۸۱ زایر و شرکت هواپیمایی سعودی با ۳۴۷ پرواز ۱۰۸ هزار ۷۴۲ زایر را به عربستان انتقال داده‌اند.

سرخوش تصریح کرد: برای صدور روادید زایران عمره‌گزار تا امروز آمار ۳۲۴ هزار و ۵۱ زایر به سفارت عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است که برای ۲۷۶ هزار و ۲۹۶ زایر رقم الکترونیک و برای بیش از ۲۴۳ هزار زایر روادید عمره صادر شده است.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما