همایش نقش هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی در بروجن برگزار شد

ایکنا , 21 بهمن 1393 ساعت 9:55

همایش نقش هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی در بروجن برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدالهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در حاشیه همایش نقش هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی که روز یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در سالن فرهنگی سپاه بروجن به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به این‏که انقلاب اسلامی پیروزی خود را مدیون هیئت‌های مذهبی است، اظهار کرد: هیئت‏‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به نوعی بازوی امام خمینی(ره) بودند و مردم با پیروی از هیئت‌های مذهبی در صحنه‏‌های انقلاب حضور پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‏‌های مذهبی و هیئت‏‌ها سبب حفظ دین و عامل انتقال ارزش‏‌های دینی به نسل‏‌های بعد هستند، اظهار کرد: آنچه که سبب شد ما مسلمان باشیم و مسلمان بمانیم همین تشکل‏‌ها و هیئت‌های مذهبی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن تصریح کرد: نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، لذا باید این تشکل‌ها در مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف به نقش‌آفرینی مؤثر خود بیش از پیش توجه کرده و در این مسیر به حرکت پرشتاب خود ادامه دهند.

وی افزود: امروز شرایط برای فعالیت و کم و کیف آن در مراکز و تشکل‌های دینی بسیار متفاوت است؛ به همین منظور هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی در تشکل‌ها باید نقش مؤثرتری را در شکل‌گیری ظرفیت‌شان با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مهارت اجتماعی و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه ایفا کنند.

حجت‌الاسلام الهیان در پایان با اشاره به تربیت یافتن افراد خبره در مؤسسات قرآنی و دیگر تشکل‌های دینی، گفت: آیات قرآن اشاره می‌کند که تربیت اخلاقی امری است که با تلاش انسان و داشتن هدف و غایت نهایی در سایه خواستن انسان امکان‌پذیر است و در جامعه کنونی گرچه تهاجم فرهنگی با تمام قوا در حال فعالیت است، اما تا انسان نخواهد و نپذیرد بیگانگان موفق نمی‌شوند. تهاجم زمانی کارساز است که انسان هدف نهایی نداشته باشد و به توصیه‌های قرآن و اهل بیت(ع) عمل نکند.


کد مطلب: 23117

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23117/همایش-نقش-هیئت-های-مذهبی-پیروزی-انقلاب-اسلامی-بروجن-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir