تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۳۱۵۴

هنر مداحی مقدمه ای برای ایجاد محبت ائمه اطهار در دل مؤمنان است

هنر مداحی مقدمه ای برای ایجاد محبت ائمه اطهار در دل مؤمنان است
حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شب گذشته در همایش بزرگ مداحان و شعرای آئینی شهرستان اراک که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این حادثه بزرگ تاریخی را زمینه ساز قیام حضرت مهدی(عج)دانست و افزود: وظیفه ملت ما در هر لباس و شغلی نسبت به حفاظت از ارزش های اسلامی و ولایی بسیار سنگین است.

حجت الاسلام قربان پور خاطرنشان کرد: ملت شیعه ایران اسلامی باید همواره تلاش کند تا ارزش های انقلاب و سیره اهل بیت(ع) در جامعه گسترش یابد و در این راستا مبلغان، شعرا و مداحان نقش بسزا، بسیار مهم و اساسی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر این که تسلط مداحان به کلام وحی یکی از مهم ترین ویژگی های این قشر است خاطرنشان کرد: مداحان باید احکام، تجوید و تفسیر قران کریم را بدانند و همچنین با صوتی شیوا و دلنواز کلام الهی را قرائت کنند.

حجت الاسلام قربان پور با بیان این که بیش از یک هزار نفر به صورت سازماندهی شده زیر نظر کانون مداحان استان مرکزی فعالیت می کنند اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی سبک شناسی و آموزش قرآن مهم ترین برنامه های کانون مداحان استان مرکزی تا پایان سال جاری خواهد بود.

وی افزود: مردم شریف استان مرکزی اهل هنر، شعر و فرهنگ اصیل ایرانی هستند و با ایفا کردن نقش در این راستا می توانند تأثیر مهمی در اشاعه فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مداحان استان مرکزی می توانند یک الگوی ارزشمند فرهنگی و هنری در سبک های مداحی مناسب خود باشد و لازم نیست از سایر سبک های معروف مداحی استفاده کنند.

حجت الاسلام قربان پور با بیان این که هنر مداحی به عنوان راهی برای تهییج احساسات است اظهار داشت: مداحان می توانند با استفاده از هنر مداحی این روش را مقدمه ای برای ایجاد محبت ائمه اطهار (ع) در دلهای مؤمنان و سپس ایجاد یک شناخت صحیح از سیره اهل بیت(ع) قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که مداحان بیگانه با قرآن کریم، بدون شک در کار خود موفق نخواهند شد بیان داشت: کانون مداحان استان مرکزی باید برگزاری کارگاه های آموزشی قرآن کریم برای فعالان این عرصه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما