ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به نخستین جشنواره ملی حضرت زینب(س) در زنجان

شبستان , 26 بهمن 1393 ساعت 13:40

قائم مقام دبیر جشنواره ملی حضرت زینب(س) با اشاره به برپایی اولین جشنواره ملی حضرت زینب(سلام الله علیها) با عنوان «شکوه شکیبایی» در روزهای(۴ و ۵ اسفند) امسال در زنجان از ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در زنجان خبر داد.


ابراهیم قاسمی، قائم مقام دبیر جشنواره ملی حضرت زینب(س) گفت: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی میزبان اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) در چهار بخش است.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را تا (۲۵ بهمن) عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ اثر از اقصی نقاط کشور به این جشنواره ارسال شده است.

این مقام مسئول ارادات مردم استان زنجان به اهل بیت بالاخص امام حسین(ع) و خاندان ایشان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: حضرت زینب(س) نیز به عنوان مادر عاشورا همواره مورد توجه هستند.

قائم مقام دبیر جشنواره ادامه داد: در همین راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر خود وظیفه دانست تا در کنار برنامه های فرهنگی و هنری اجرای این جشنواره را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

به گفته قاسمی، این جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت آن بانون بزرگ و اسوه مقاومت و شجاعت است و علاقمندان و محققان آثار خود را پیرامون ویژگی های آن بانوی حماسه ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره در بخش های مقاله، شعر (فارسی و ترکی) داستان نویسی و دلنوشته های فارسی و ترکی برگزار می شود، افزود: این جشنواره با برنامه های جنبی به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

قاسمی اجرای مراسم مشاعره با حضور اسماعیل آذر، برگزاری جشن بزرگ در زینبیه اعظم زنجان و اجرای مسابقه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان را از برنامه های جانبی این جشنواره در زنجان عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول داوری آثار ارسالی به جشنواره با حضور ۱۵ داور در حال اجراست که در هر محور یک داور استانی و ۲ داور در سطح ملی آثار را مورد ارزیابی قرار می دهند.

قاسمی ادامه داد: نتایج اولین جشنواره شکوه شکیبایی (۳۰ بهمن) امسال اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 23188

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23188/ارسال-بیش-۳۰۰-اثر-نخستین-جشنواره-ملی-حضرت-زینب-س-زنجان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir