تجديد چاپ كتاب «آثار و بركات امام حسين(ع) در دنيا»

سايت خبری قرآنی , 6 مرداد 1387 ساعت 11:56

كتاب «آثار و بركات امام حسين(ع) در دنيا»، نوشته «سيدهاشم موسوی جزايری» و ترجمه «محمود مهدوی دامغانی» به همت انتشارات «كتاب نيستان» تجديد چاپ شده است.


به گزارش خیمه، اين كتاب بخشی از مجموعه روايات و احاديثی است كه درباره بهره‌ها و فرخندگی‌های اين جهانی وجود مقدس حضرت سيدالشهداء(ع) به همت «سيدهاشم ناجی موسوی» فراهم آمده است.

به اعتقاد مترجم اين اثر، قرآن مجيد به روشنی فرآيند، فرخندگی و نافرخندگی بسياری از انديشه‌ها و كردارهای نيك و بد در همين جهان و در زندگی دنيوی سخن گفته  است و معلوم می‌شود كه بخشی از بهره‌های انديشه و كردار آدمی در دنيا به او خواهد رسيد.

مترجم تذكراتی را ارائه داده و می‌گويد: «در روايات اين كتاب به برخی از اعداد و ارقام شگفت‌انگيز بر می‌خوريم. بايد توجه داشت كه اين‌گونه اعداد، نشان‌دهنده كثرت و مبالغه است و اين موضوع در همه زبان‌ها متداول و معمول است.»

ديگر آن‌كه ميان راويان اين روايات، به ندرت و انگشت‌شمار، راويانی سست و غير قابل اعتماد به چشم می‌خورند، كه در اين مجموعه سترگ قابل اعتنا نيست و می‌دانيم كه اشخاص نادرست و فريب‌كار ميان اصحاب و راويان سخنان حضرت ختمی مرتبت(ص) و حضرات معصومين(ع) بوده و مطالب نادرست به سهو و گاه به عمد نقل كرده‌اند.

به اعتقاد مهدوی، اين گرفتاری تا به آن‌جا كشيد كه پيامبر اكرم(ص) مردم را از دروغ‌بستن به وجود نازنين خود منع كرده و فرمودند: «هر كس بر من دروغ ببندد، جايگاه خويش را در آتش فراهم آورده است.»

در اين نوشتار به قلم مترجم می‌خوانيد: به اين موضوع بايد توجه داشت كه اين روايات علت مقتضی است و نه علت تام و نبايد خدای ناكرده شيفته و مغرور شد و پنداشت كه زيارت حضرت سيدالشهداء(ع) بدون رعايت ايمان استوار و انجام موازين شرعی و عمل به احكام می‌تواند علت تام باشد.

كتاب «آثار و بركات امام حسين(ع) در دنيا»، نوشته «سيدهاشم موسوی جزايری» و ترجمه «محمود مهدوی دامغانی»، به تازگی در 31 تيرماه سال جاری به همت انتشارات «كتاب نيستان»، با شمارگان 2200 نسخه، در قطع وزيری (گالينگور) و در 194 صفحه و بهای 30 هزار ريال تجديد چاپ شده است.


کد مطلب: 2327

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2327/تجديد-چاپ-كتاب-آثار-بركات-امام-حسين-ع-دنيا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir