تقویت باورهای دینی و اعتقادی ‌جامعه مهم ترین وظیفه مداحان است

مهر , 2 اسفند 1393 ساعت 13:12

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تقویت باورهای دینی و اعتقادی ‌جامعه از مهم ترین وظایف مداحان به شمار می رود.


حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو صبح شنبه در نشست انتخاب هئیت رئیسه سومین دوره کانون مداحان خراسان شمالی، اظهار داشت: مداحان به‌عنوان اقشار تأثیر‌گذار جامعه باید همه توان خود را برای رشد و تقویت باورهای دینی مردم به‌ویژه نسل جوان به کار گیرند.

وی با اشاره به رسالت سنگین مداحان در قبال جامعه اظهار داشت: مداحان به‌عنوان یکی از اقشار تاثیر گذار در جامعه مروج آموزه های اسلامی و دینی هستند.

حجت الاسلام ایزانلو گفت: حفظ و تقویت رسالت ائمه معصومین(ع) از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه از سوی جامعه مداحان، اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند ما را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند حفظ و زنده نگاه‌ داشتن یاد شهدا است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری درباره انتقال پیام‌های والا در مداحی، تصریح کرد: پندآموزی و استفاده از نصایح باید جزء موارد مهم و جدانشدنی مداحی باشد.

در ادامه این نشست بعد از جمع آوری آراء، سید ابوالفضل اسلامی به‌عنوان رئیس کانون مداحان استان، محمد رضا جلالی زاده به عنوان نایب رئیس و محمد علیزاده به عنوان دبیر کانون برای مدت مدت دو سال انتخاب شدند.


کد مطلب: 23289

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23289/تقویت-باورهای-دینی-اعتقادی-جامعه-مهم-ترین-وظیفه-مداحان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir