استفاده از استعدادهای رسانه برای تربیت خبرنگاران افتخاری هیئت ها

مهر , 4 اسفند 1393 ساعت 9:00

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: از استعداد رسانه های شاخصی همچون خبرگزاری مهر می توان برای تربیت خبرنگاران افتخاری هیئت ها و انعکاس اخبار آنها بهره گرفت.


حجت الاسلام سید محمود فقیهی بعدازظهر یکشنبه در نشستی با سرپرست، دبیر تحریریه و خبرنگاران خبرگزاری مهر در استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و هم فکری با اعضای تحریریه مهر اصفهان به رویه جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و اظهار داشت: در مبحث مسایل فرهنگی موازی کاری در سطح شهر زیاد است و به تقابل و تداخل می انجامد اما تمام تلاش ما این است که از موازی کاری پیشگیری کنیم.

وی افزود: بر این اساس مبنا را بر این امر قرار دادیم که فعالیت های موازی کاری در حد ماموریت های سازمانی محدود شود اما سرمایه گذاری اساسی و پژوهش های سازمان تبلیغات را بر اساس محورهای مهم که به آنها کمتر توجه شده است، پایه گذاری کنیم.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: ۱۳ محور ماموریتی در سازمان وجود دارد که هرکدام دارای زیرشاخه های متعددی است که از این میان چندین مورد به عنوان محورهای اصلی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: کاستن از عناوین محورهای فعالیت سازمان تبلیغات به معنای کاهش فعالیت های این سازمان نیست بلکه برعکس حجم فعالیت ها و ماموریت های سازمان نسبت به گذشته بیشتر نیز شده است.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه متصدی مستقیم هیئات و مسئول مجوز و پیگیری مسایل آنها تنها سازمان تبلیغات است، تاکید کرد: ساماندهی هیئات مسئله ای بسیار مهم است که به عنوان یکی از مهم ترین محورهای فعالیت این سازمان انتخاب شده است.

لزوم ساماندهی هیئات مذهبی در اصفهان

وی با بیان اینکه ۵ تا ۶ هزار هیئت در اصفهان وجود دارد، گفت: بر این اساس ۳۰ تا ۶۰ هزار عامل از اقشار مختلف مردم و با سطح سواد و سنین مختلف هیئات را اداره می کنند که لازم است ساماندهی شده و آموزش های لازم را فرا بگیرند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: این سازمان فعالیت خود را در راستای نهادینه و قانونمند کردن این هیئات آغاز کرده است و البته این مسئله موضوعی دو طرفه است که از یک سو باید در اصفهان به عنوان پایلوت نمونه اجرایی شود و از سویی این طرح و مبانی آن باید به سازمان کل ارائه شود تا قوانین و مقررات لازم در این راستا تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه هیئات پتانسیل های بالایی دارند که هر کار فرهنگی به نوعی به آنها مرتبط است، خاطرنشان کرد: به طور مثال افرادی هنرمند در این هیئات وجود دارند که تا به حل به این مسئله دقت نکرده اند که به دلیل عدم جهت دهی صحیح به این مسئله دقت نکرده اند که چگونه از این پتانسیل در هیئت ها بهره بجویند.

فقیهی با بیان اینکه ۸ هزار مداح مرد در اصفهان وجود دارد، گفت: در ارتباط با ارتقای سطح تحصیلی مداحان برنامه هایی داریم که آنها حداقل دارای مدرک لیسانس باشند و بر این مبنا برای تربیت مداحان جدید نیاز به دانشکده ای مرتبط داریم.

وی اضافه کرد: همچنین هشت هزار خانم مداح در استان اصفهان داریم که سطح سواد آنها از زیر سواد خواندن و نوشتن تا دکترا و بیشتر را شامل می شود و در روز دوشنبه هفته جاری برای نخستین بار همایشی برای دور هم جمع کردن و آموزش و ساماندهی مداحان شهرستان اصفهان با حضور امام جمعه اصفهان برگزار می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم اکنون در حال مطالعه و پژوهش در ارتباط با با موضوعاتی همچون امنیت، بهداشت، کودک و نوجوان، اطعام، رسانه، خانواده، جامعه و ارتباط این موضوعات با هیئات است و به زودی مجموعه کاملی از این مسایل در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباط رسانه با هیئات بسیار مهم است پیشنهاد آموزش خبرنگار افتخاری برای هیئات توسط خبرگزاری مهر را مطرح کرد.

در ابتدای این دیدار محمد قاسمی سرپرست خبرگزاری مهر در استان اصفهان نیز، با اشاره به تاریخچه ای از خبرگزاری مهر در اصفهان اظهار داشت: اعضای تحریریه و خبرنگاران خبرگزاری مهر در ماه حماسه ساز بهمن ماه دیدارهایی با علما و بزرگان شهر اصفهان را آغاز کرده اند تا از رهنمودهای این بزرگواران در راستای اهداف این رسانه هم سو با سیاست های جمهوری اسلامی، پیشبرد انقلاب سود ببرند و بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و نائب بر حقش تجدید بیعت کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری مهم همواره در مسیر آبیاری درخت ۳۶ ساله انقلاب اسلامی گام های موثری برداشته است، ابراز داشت: تمسک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تمامی فعالیت های این خبرگزاری انعکاس دارد و مسئولان این خبرگزاری همواره از محضر بزرگان دین و انقلاب در انعکاس اخبار خود بهره مند شده اند.

ارائه پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی برای تربیت خبرنگاران از هیئات

سرپرست خبرگزاری مهر در استان اصفهان، در ادامه در ارتباط با پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با تربیت خبرنگار از جوانان و نوجوان هیئتی این پیشنهاد را مطرح ساخت که افراد معرفی شده از سوی هیئات در یک روز خاص از هفته در مکانی گرد هم بیایند و کارگاه آموزشی کاملی درباره مبانی خبر و رسانه برای آنها از سوی خبرگزاری مهر برگزار شود.

وی افزود: همچنین سازمان تبلیغات می تواند به عنوان ارگان نمونه و پیشرو در کشور سایت هیئات را راه اندازی کند و اخبار هیئات شهرستان ها ساماندهی و اخبار آنها مدام کار شود و به تدریج این سایت در بخش های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تکمیل شود.

قاسمی تاکید کرد: با تربیت خبرنگاران از بچه های هیئتی و مذهبی ممکن است به تدریج بخشی از این نیروها در دیگر رسانه های استان نیز جذب شوند که نویدبخش تقویت بیشتر رسانه ها با حضور افراد مذهبی و مقید به دین و انقلاب است.


کد مطلب: 23327

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23327/استفاده-استعدادهای-رسانه-تربیت-خبرنگاران-افتخاری-هیئت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir