تقوا و صبر را باید از حضرت زینب (س) آموخت

مهر , 4 اسفند 1393 ساعت 10:13

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: باید صبر و تقوا را از بانوی دو عالم حضرت زینب (س) آموخت.


حجت الاسلام اذن الله خدایی به ولادت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) زینت عالم است همچون حضرت علی (ع) که زینت دو عالم بود.

وی اظهار داشت: پرستاران و بانوان باید حضرت زینب را در زندگی به عنوان الگو قرار دهند چرا که این بانوی بزرگوار بانوی صبر، استقامت، بردباری و حجاب و عفاف بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه چرا ولادت حضرت زینب (س) را روز پرستار نامیدند، گفت:حضرت زینب در واقعه کربلا برای ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) پرستاری کرد.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: این بانوی بزرگوار در آن شرایط سخت از حضرت زین العابدین و یاران باوفای امام حسین (ع) پرستاری کردو یک پرستار به تمام معنا بود.

وی در ادامه با بيان اين كه حضرت زينب (س) در طول زندگی با بركت خود پرستار اعضای خانواده و مهمتر از آن پرستار نهضت عاشورا بود، گفت: بی شک کار و فعالیت پرستاران عبادت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یاد آورشد: اين بانوی بزگوار همچون كوهی با قوت قلب در برابر تمامی سختیها ايستادگی کرده و از نهضت عاشورا پرستاری کرد.

حجت الاسلام خدایی افزود: بانوان امروز باید با شخصیت معنوی و اجتماعی حضرت زینب (س) آشنا شوند و تاریخ کربلا و حضرت زینب (س) را به خوبی مطالعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یاد آورشد: حضرت زینب (س) در عبادت، زهد، تقوا و سخاوت سر آمد زنان بود و هست.


کد مطلب: 23332

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23332/تقوا-صبر-باید-حضرت-زینب-س-آموخت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir