شورای هیئات‌ مذهبی نقش مهمی در تقویت وحدت در جامعه دارد

سازمان تبلیغات اسلامی , 5 اسفند 1393 ساعت 13:05

استاندار بوشهر در چهارمین نشست فصلی شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور گفت: شورای هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در تقویت وحدت در جامعه دارند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، مصطفی سالاری با اشاره نقش مهم برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در فراهم کردن زیرساخت جامعه‌ای سالم گفت: طرح‌های فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی در مصون نگه داشتن آحاد جامعه از آسیب‌ها ایفا می‌کنند و اجرای این طرح ها در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر ضمن قدردانی از خدمات ارزنده شورای هیئت‌های مذهبی در عرصه‌‌های معنوی و فرهنگی جامعه اظهار داشت: شورای هیئت‌های مذهبی در فرهنگ سازی دینی و مذهبی جامعه نقش مهمی دارند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های دینی و مذهبی جامعه بر اساس وحدت و اتحاد است گفت: رویکرد اجتماعی فرائض دینی و مذهبی جامعه اتحاد و وحدت است که شورای هیئت‌های مذهبی در تقویت این مهم نقش مهمی دارند.

سالاری با بیان اینکه نباید در قالب دین گروه‌بندی و جناح‌بندی شود بیان کرد: دین مربوط به قشر، گروه و جناح خاصی نیست که از آن بهره‌برداری خصوص کند بلکه دین مربوط به تمامی مردم است و نباید در آن جناح بندی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اتحاد مسلمانان در برگزاری فرائض دینی نمایان است گفت: در مراسم ایام ماه محرم و صفر با بررسی‌های انجام شده و بازدید از مساجد و تکایا نشان از حضور تمامی مردم استان بوشهر به مفهوم واقعی در مراسم شهادت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و یاران با وفایش بود.

وی، تاکید کرد: حضور مردم در مراسم‌های دینی بدور از جناح بندی، گروهی و احزاب نشان از اتحاد مردم مسلمان استان بوشهر برای نشان دادن عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) است.

سالاری با بیان اینکه حضور مردم در مراسم دینی و مذهبی ائمه اطهار (ع) خلق صحنه زیبای اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است تصریح کرد: شورای هیئت‌های مذهبی در تقویت این اتحاد باید نقش موثر خود را بیشتر نشان دهند هرچند تاکنون در این راستا موفق بوده‌اند.

استاندار بوشهر شورای هیئت‌های مذهبی را پشتوانه مهم دین مبین اسلام دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی مسیر وحدت را دنبال کنند تا خدمت به مردم که از اهداف دین اسلام هست را محقق کرده باشند.

گفتنی است، چهارمین نشست فصلی شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس، سعید آزادشهرکی شهردار بوشهر و روسای شورای هیئات مرکزی استان های سراسر کشور در سالن کنفرانس هتل دلوار بوشهر برگزار شد.


کد مطلب: 23365

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23365/شورای-هیئات-مذهبی-نقش-مهمی-تقویت-وحدت-جامعه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir