اختتامیه سوگواره ملی«میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در زنجان برگزار می شود

مهر , 10 اسفند 1393 ساعت 9:46

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.


مهدی عباسی افزود: این سوگواره در راستای اجرای برنامه «هفت شهر شایستگی» در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی جهاد‌دانشگاهی مکمل با برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بوده و تلاش شده است دانشجویان در بستر علمی، فعالیت فرهنگی نیز داشته باشند ادامه داد: اجرای این سوگواره برای نخستین‌بار در بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین(ع) در جامعه، تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تأثیرگذاری در این وادی را داشته باشند، برگزار می‌شود.

عباسی، هدف اصلی از برگزاری این سوگواره را نهادینه کردن، انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد: ترویج هنر متعالی انقلاب اباعبدالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی این امام همام در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و فراتحلیل آثار، جهت بهره‌گیری مؤثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از دیگر اهداف این سوگواره به‌شمار می‌رود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در ارتباط با محورهای اصلی اولین سوگواره میعاد عاشورایی دانشجویان، گفت: این سوگواره در شش بخش عکاسی (حرفه‌ای و عکاسی با گوشی همراه)، گرافیک (پوستر و اینفوگرافی)، معماری (طراحی المان شهری) شعر، داستان‌ کوتاه و فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی اجرا شد.

عباسی افزود: پس از خاتمه مهلت ارسال آثار این سوگواره در مجموع بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مجموع ۴۲۳۲ اثر را به بخش‌های مختلف ارسال کرده‌اند گفت: ۱۰۵۰ اثر در بخش شعر، ۲۰۸ اثر در بخش داستان کوتاه، ۲۴۵۶ اثر در بخش عکاسی، ۱۳۰ اثر در گروه گرافیک، ۱۱۵ اثر؛ فضای مجازی و ۲۰۱ اثر در گروه طراحی المان شهری به این دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: این مراسم روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه رأس ساعت ۱۵ به میزبانی حسینیه اعظم زنجان و با حضور برگزیدگان همه بخش‌ها برگزار می‌شود و حضرت آیت الله خاتمی امام جمعه محبوب زنجان، حجت الاسلام دکتر اکبری‌جدی استاد دانشگاه تهران، دکتر مهدی فیض معاون فرهنگی جهاددانشگاهی میهمانان ویژه این برنامه خواهند بود. همچنین شاعران برجسته‌ای نظیر استاد حاج ولی الله کلامی و حمیدرضا برقعی در این برنامه حضور خواهند داشت.


کد مطلب: 23443

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23443/اختتامیه-سوگواره-ملی-میعادگاه-عاشورایی-دانشجویان-زنجان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir