لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) در برنامه‌‌های استقبال از بهار

ایکنا , 10 اسفند 1393 ساعت 11:06

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: درایام نوروز باید حرمت دهه فاطمیه(س) به خوبی حفظ شود.


غلامرضا بصیری‌پور، عضو شورای شهر مشهد در خصوص استقبال از بهار در ایام نوروز اذعان کرد: با توجه به اینکه روزهای انتهایی سال، مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه(س) است می‌بایست در تمامی برنامه‌ریزی‌ها به خصوص در برنامه استقبال از بهار حرمت این ایام به بهترین شکل حفظ شود.

رئیس شورای شهرستان مشهد تصریح کرد: ایام نوروز از بهترین مناسبت‌هایی است که به برکت وجود مضجع مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشهد پذیرای زائرانی از اقصی نقاط مختلف کشور و حتی جهان به منظور تحویل سال در کنار این بارگاه نورانی است.

وی با اشاره به اینکه روزهای انتهایی سال مصادف با ایام فاطمیه(س) است، عنوان کرد: باید تلاش همه ما در این باشد که زیباسازی شهر را متناسب با این ایام و فرهنگ فاطمیه(س) سوق دهیم به گونه‌ای که حرمت این ایام بخوبی حفظ شود. چرا که تمام خیر و برکتی که نصیب ما می‌شود برگرفته از اهل بیت(ع) است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز باید شأن کامل دهه فاطمیه(س) نه تنها در المان‌های شهری بلکه در نوع آرایش شهری هم بخوبی رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی اذعان کرد: هم‌زمانی ایام فاطمیه(س) و نوروز فرصت ویژه‌ای است، چراکه مردم از دغدغه‌های کاری رها هستند و فرصتی است که سبک زندگی فاطمی را در بین مردم نهادینه کنیم.

بصیری‌پور با اشاره به اینکه ایام دهه فاطمیه(س) یکی از بهترین زمان‌ها برای تبیین سیره و الگوهای عملی زندگی آن حضرت برای مردم به ویژه بانوان است، یادآور شد: هر سال باید روی یکی از این شئونات، در محافل و منابر کار شود و باید سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری که متولیان اصلی این امر هستند، در این زمینه پیشقدم شوند.

رئیس شورای عالی استان های کشور در آخر یاد آور شد: کلان‌شهر مشهد با ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود ۲۵ میلیون زائر و مسافر است که می‌توان از این ظرفیت بالا جهت تبیین سیره فاطمی در بین زائرین بخوبی بهره برد.


کد مطلب: 23450

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23450/لزوم-حفظ-حرمت-ایام-فاطمیه-س-برنامه-های-استقبال-بهار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir