تبلیغ و ترویج ارزش ها، مهمترین وظیفه مداحان است

سازمان تبلیغات اسلامی , 10 اسفند 1393 ساعت 13:09

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به وظایف مداحان به‌عنوان اقشار تأثیر گذار جامعه، اذعان کرد: تبلیغ و ترویج ارزش ها مهمترین وظیفه مداحان است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام جمال یاری در جمع مسئولین کانون مداحان شهرستان های تابعه با قدردانی از حضور مداحان در سومین دوره انتخابات کانون مداحان بیان داشت: واگذاری مسئولیت از سوی مداحان به شما بار سنگینی است که باید ضمن پاسداری از آن نسبت به وظایف خود کوشا باشید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه کانون مداحان نباید تریبون سیاسی حزب و یا اشخاص باشد، تصریح کرد: مداحان باید خود در مسیر ولایت بوده و ضمن بی‌طرفی در مسائل سیاسی کشور از پرداختن به آن جداً خودداری کنند.

وی، مداحی را یک حرفه ارزشمند برشمرد چون با اعتقادات مردم ارتباط مستقیم دارد، یادآور شد: دشمن سعی دارد آفات زیادی را از طریق همین عزاداری‌ها وارد زندگی مردم کند، لذا شما ذاکران می توانید با آن مبارزه کرده و در جامعه روشنگری کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه وعاظ و مداحان اکر برای روضه امام حسین(ع) نرخ تعیین کند کارشان بی ارزش خواهد بود، گفت: صله دادن توسط مردم به منبری و مداح کار بسیار پسندیده‌ای است اما خودمان نباید برای آن چانه زنی کنیم.

حجت‌الاسلام یاری تأکید کرد: کار گویندگان و ذاکران این است که راه را برای اصلاح جامعه، رشد و آگاهی افراد و سوق دادن انسان ها به سوی ایمان و پارسایی هموار سازند و جهت عملی ساختن این برنامه ها آفت ها و موانع را از میان برمی دارند.

وی افزود: بدون شک سخنان غیر منطقی، سست و بی اساس و بدگویی نسبت به دیگران، تأثیری نخواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با اشاره به اینکه مداحان باید زینت اهل بیت(علیهم السلام) باشند تا ایشان نام نوکران خود را با افتخار بیان کنند، تصریح کرد: مداحان و وعاظ به‌عنوان یک شبک تبلیغ تأثیر گذار باید دغدغه دین داشته و نسبت به توطئه دشمنان در انحراف کشاندن جامعه به‌ویژه جوانان حساس باشند.

گفتنی است، این نشست هفتم اسفند ۹۳ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار و مسئولین کانون مداحان شهرستان های تابعه گزارشی از مناطق مربوطه بیان کردند.


کد مطلب: 23460

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23460/تبلیغ-ترویج-ارزش-مهمترین-وظیفه-مداحان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir