پررنگ کردن فرهنگ انتظار مهمترین رسالت هیأت‌های مذهبی است

سازمان تبلیغات اسلامی , 11 اسفند 1393 ساعت 11:57

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در همایش فاطمیون گفت: پررنگ کردن فرهنگ صحیح انتظار یکی از مهمترین رسالت‌های دستگاه‌های مذهبی به خصوص هیئت‌های مذهبی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در همایش بزرگ فاطمیون خراسان جنوبی اظهارکرد: قرآن و عترت بزرگترین سرمایه ما مسلمانان هستند و هر کس به صورت عمیق به سمت اهل بیت برود قرآن را نیز درک کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند دنیا را برای عزاداری خلق نکرده و تمام گریه‌هایی که در عالم رخ می‌دهد از جمله گریه برای اهل بیت همه دست ساز بشر بوده چراکه این آدم ها بودند که به آنها ظلم کردند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول تاریخ همه نوع ظلم به اهل بیت شده است، بیان کرد: ایشان در طول زندگی خود مورد جفای دشمنان قرار گرفتند اما در کنار این ظلم که بسیار بزرگ است، ظلم دیگری وجود دارد که به آن پرداخته نمی‌شود و آن نیز ظلم به مسائل اساسی اسلام است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه خیلی از عزاداری‌های ما حقیقی نیستند، اضافه کرد: ما در خیلی از عزاداری‌های خود تنها به ظلم جسمی که به اهل بیت شده است توجه می‌کنیم و توجهی به ظلم اساسی به اسلام نداریم. هیئت‌های مذهبی جبهه و سنگر مبارزه با جنگ‌های سیاسی و مذهبی باشند.

وی، پررنگ کردن فرهنگ صحیح انتظار را یکی از مهمترین رسالت‌های دستگاه‌های مذهبی به خصوص هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: ائمه معصومین در مسیر اسلام مصیبت‌های زیادی دیده‌اند و ما امروز نباید تنها با گریه عزاداری کنیم بلکه باید به آنها در این مسیر کمک کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی رهبر الهی، قوانین الهی و مردم هوشیار را سه رکن اساسی حکومت اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) با نگاه به فرهنگ انتظار این سه رکن را به هم وصل کرده و حکومت اسلامی را شکل داد که همه پیشرفت‌های امروز کشور به برکت این نظام است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه دشمن به شدت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به نبرد ما آمده است، بیان کرد: برای مقابله با این تهدیدات دشمن نیاز است تا هیئت‌های مذهبی ما جبهه و سنگر مبارزه باشند و ولایت مداری در آن موج بزند.

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری حرف اهل بیت است، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های رهبری در تمام زندگی فردی و اجتماعی ما رفع شود.

عزادار واقعی مدافع حکومت اسلامی است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه عده‌ای تمام سعی خود را می‌کنند تا مبارزه با ولایت فقیه را عادی جلوه دهند، تصریح کرد: واجب است تا عزادارها بدانند که عزادار واقعی مدافع حکومت اسلامی بوده و مشکلات موجود به واسطه روی زمین باقی ماندن حرف‌های ولی‌فقیه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه در تمامی ادعیه و زیارات ما به موضوع نصرت اهل بیت اشاره شده است، بیان کرد: بحث نصرت اهل بیت امروز در نصرت ولی فقیه به‌عنوان جانشین ائمه تجمیع شده است.

دشمن به دنبال دور کردن جوانان از هیئت‌ها است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی گفت: شما نباید مناسبتی کار کنید و در تمام طول سال باید برنامه‌های خود را ادامه دهید چراکه دشمنان دنبال این هستند که جوانان را از هیئت‌ها دور و به خانه‌ها بکشانند. حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: شاید یکی از دلایل خالی بودن جای جوانان در هیئت‌ها اداره سنتی هیئت است.

وی بیان کرد: نیاز است تا این هیئت‌ها برنامه‌های هفتگی را در دستور کار خود قرار دهند و افرادی برای جوانان سخنرانی کنند که می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.


کد مطلب: 23487

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23487/پررنگ-کردن-فرهنگ-انتظار-مهمترین-رسالت-هیأت-های-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir