تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۳۴۹۸

نمایش «سحاب سکوت» به مناسبت ایام فاطمیه روی صحنه می‌رود

نمایش «سحاب سکوت» به مناسبت ایام فاطمیه روی صحنه می‌رود
قاسم عوض‌بیگی، کارگردان نمایش «سحاب سکوت» با اعلام این خبر گفت: داستان این نمایش حول محور شخصیتی به نام مسلم که ساکن شهر مدائن است می‌گذرد و ماجرای آن از زمانی آغاز می‌شود که عثمان به قتل رسیده و پیکی از جانب حضرت علی(ع) به جانب مدائن حرکت می‌کند تا هم در مورد ابقای شخصی به نام حذیفه به عنوان والی مدائن خبر دهد و هم او را برای گرفتن بیعت برای امیرالمؤمنین(ع) از مردم مدائن مأمور کند.

وی ادامه داد: مسلم شخصیت اصلی این نمایش خبری از اتفاقات و وقایع موجود در بلاد اسلامی ندارد و بنابراین از حذیفه می‌پرسد که چرا خلیفه‌ای که پیامبر او را منصوب کرده توسط امت وی به قتل رسیده است و آنها به سراغ کس دیگری رفته‌اند که حذیفه در پاسخ به این پرسش او ماجراهای پس از وفات پیامبر(ص) تا شهادت حضرت فاطمه(س) را برای او شرح می‌دهد.

این کارگردان تئاتر گفت: در پایان مسلم پس از دریافت پاسخ به پرسش‌های خود تصمیم می‌گیرد با حضرت علی(ع) بیعت کند که براساس اسناد تاریخی وی در جنگ جمل به شهادت می‌رسد.

عوض‌بیگی با اشاره به اینکه هنگامه آذین این نمایش را به نگارش درآورده است تصریح کرد: شخصیت اصلی این نمایش یعنی مسلم و حذیفه، والی مدائن از کتابی با نام «غدیرخم در مدائن» اقتباس شده است، اما سایر وقایع محتوایی این نمایش با استناد به برخی از کتاب‌های تاریخی وارد فضای درام شده است.

وی گفت: این نمایش از ۱۴ تا ۲۲ اسفند در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) روی صحنه خواهد رفت و بازیگرانی چون سیدعلی زاهدی، حمزه عوض‌بیگی، علی ساربان‌نژاد، حسن زندی و من در آن به ایفای نقش خواهیم پرداخت.

عوض‌بیگی در پایان افزود: علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند در تاریخ یاد شده ساعت ۱۸:۳۰ به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان شهید نامجو، مجتمع فرهنگی امام‌رضا(ع) مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما