کتاب «زینب (س) فریاد فرمند» وارد بازار نشر شد

سازمان تبلیغات اسلامی , 12 اسفند 1393 ساعت 7:50

کتاب «زینب (س) فریاد فرمند» اثر آنتون بارا از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل وارد بازار نشر شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «زینب (س) فریاد فرمند» نوشته نویسنده مسیحی آنتون بارا با ترجمه غلامحسین انصاری که روز سه شنبه ۵اسفند همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شده بود، از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد.

این کتاب در شش فصل با عناوین«آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»،«فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس»، «حماسه پیروزی» تدوین شده است.

انصاری مترجم کتاب می‌گوید: آنتون بارا که از مسیحیان دوستدار خاندان نبوت است، در این کتاب و نیزدرکتاب نفیس « الحسین فی الفکر المسیحی» حماسه عاشورا و وقایع بعد از آن را با حوصله ودقت بررسی نموده است.

استاد بارا با بینش یک مسیحی مومن و در عین حال علاقه مند به حسین و زینب (س) به رویدادها می نگرد و این بزرگواران را با مسیح و مریم مقایسه می‌کند. در این مقایسه های خردمندانه چیزی مغایر با آموزه ها و باورهای اسلامی وجود ندارد، جز در داستان بر دار آویخته شدن عیسی علیهاالسلام که بنده نظر اسلام را درپانوشت متذکر شده ام.

آنتون بارا نویسنده کتاب در مقدمه چنین اظهار می‌کند: من در طول بیست و پنج سالی که به بررسی و مطالعه زندگی این بانوی ارجمند اشتغال داشته ام، در تمام دوران زندگی او و همه اعمال و رفتارش، جزسعی و تلاش برای اسقرار حق و عدالت موردی از اشکال دینی یا قانونی نیافته ام.

او یادآور می‌شود: انتخاب نام «زینب صرخة اکملت مسیرة» برای این کتاب، برگرفته از جریانات و رویدادهایی است که پس از انقلاب جاویدان عاشورا اتفاق افتاد، و تثبیت و تقویت باورهای شکوهمند اسلامی را به ارمغان آورد. سخنان، رفتارها و واکنش های زینب سلام علیها در طی آن حوادث، انقلاب پیروزمند حسین علیه السلام را استمرار بخشید، هدف های بلند آن را هویدا ساخت وتوجه میلیون ها انسان را به آن جلب نمود.

گفتنی است، کتاب «زینب (س) فریاد فرمند» ترجمه غلامحسین انصاری در شمارگان ۳۰۰۰ جلد، در قطع رقعی و با قیمت ۱۶۰۰۰۰ریال از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد.


کد مطلب: 23502

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23502/کتاب-زینب-س-فریاد-فرمند-وارد-بازار-نشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir