بسته کتاب شناسی دخت پیامبر(ص) به بازار عرضه شد

مهر , 13 اسفند 1393 ساعت 10:20

به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) بسته کتاب شناسی دخت پیامبر (ص) توسط انتشارات آستان قدس رضوی به بازار عرضه شد.


کتاب های «مادر خلقت»، «حکمت های فاطمی»، «یاس یاسین» و «سیره فاطمی» عنوان کتاب هایی است که همزمان با ایام سوگواری دخت پیامبر در فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مشهد ارایه شد.

کتاب «یاس یاسین» سروده های فاطمی در وصف و بازشناساندن شخصیت زهرا(س) به قلم محمد جواد غفورزاده است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی تا کنون سه نوبت تجدید چاپ شده است.

شاعر در این کتاب ۹۱ صفحه ای با قطع رقعی، چهل سال تجربه شاعرانه خود و شور سروده ‌ها و سوگ سروده‌ ها درباره روشنای چشم رسول، زهرا بتول(ع) را در یک دفتر سامان داده که از جمله ویژگی های این کتاب می توان به موسیقی، روانی و همچنین حرف های تازه و نگاه نو شاعرانه که مجموعه را خواندنی تر می کند، اشاره کرد.

همچنین کتاب «حکمت های فاطمی» نوشته جواد محدثی عنوان اثری با محوریت حضرت زهرا(س) و چهارمین جلد از سلسله کتاب های راه زندگی است که نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث از دخت نبی مکرم اسلام با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابلای مطالب می پردازد.

آنچه در این کتاب آمده، چهل حدیث برگزیده از سخنان نورانی آن عالمه صدیقه است که همراه با ترجمه و توضیحات مختصری پیرامون احادیث، اهل نور و معرفت را به فیض می رساند.

«مادر خلقت»، نام کتاب دربردارنده چهل حدیث از حضرت زهرا(س) است که به قلم علی اصغر دلیلی صالح تا کنون سه نوبت در قطع جیبی تجدید چاپ شده و گزیده‌ای از سخنان حضرت فاطمه، امّ ابیها را با همراهی اشعاری موزون و روان در قالب گنجینه‌ای از حکمت به مؤمنان حق‌جو تقدیم می‌کند.

کتاب «سیره فاطمی» نیز دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی است که توسط جواد محدثی نوشته شده و به ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره فاطمه(س) می پردازد و ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان های تاریخی، از ویژگی های این کتاب مختصر به شمار می رود.


کد مطلب: 23534

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23534/بسته-کتاب-شناسی-دخت-پیامبر-ص-بازار-عرضه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir