حضرت زهرا(س) الگوی کامل انسانیت است

مهر , 13 اسفند 1393 ساعت 10:46

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نمونه کامل و بارز زنان عالم تشیع است، گفت: حضرت زهرا(س) الگوی کامل انسانیت است.


حجت الاسلام اذن الله خدایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حضرت زهرا (س) را سرآمد زنان عالم معرفی کرد و با بیان اینکه باید صفات یک زن کامل را از این بانوی بزرگوار آموخت افزود: این بانوی بزرگوار از شخصیت بزرگی برخودار بودند که امروز زنان باید ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند چرا که احترام خاصی به پدر بزرگوار و همسر خوب و دلسوزی برای همسرشان بودند.

وی به همسرداری حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار جدا از اخلاق نیکو با حضرت پیامبر اکرم (ص) در بحث همسرداری و زندگی مشترک با حضرت علی(ع) نیز الگویی برای تمام زنان جهان است و برای امرار معاش به همسر خود در حصیر بافی کمک می کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: این بانوی بزگوار جایگاه بسیار رفیعی در بین امت اسلام داشت ولی این جایگاه و منزلت هرگز باعث نشد ایشان از همسرداری و اطاعت امیر المومنین غافل شوند.

حجت الاسلام خدایی افزود: حضرت زهرا(س) در مسائل عبادی و کسب فضایل روحی برای تمام زنان جامعه الگو است چرا که ارتباط بسیار معنوی با خداوند داشتند و از نظر فضایل روحی و اخلاقی در بالاترین درجه قرار داشت و زنان می‌توانند در کسب فضایل روحی و خصلت‌های اخلاقی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: این بانوی بزرگوار مدیریت اجتماعی و سیاسی داشتند چرا که در صحنه سیاسی حضور بسیار پرنگی داشتند و امروز بانوان باید فعالیتهای سیاسی مردان را نظارت و آنان را راهنمایی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به دو روایت شهادت حضرت زهرا(س) امروز است یعنی ۷۵ روز بعد از شهادت پدر بزرگوارش و به روایت دیگر ۹۹ روز بعد از رحلت پدیر بزرگوار می شود و در این میان عزاداری در سه روز اول و سه روز دوم تاکید شده است.

وی افزود: زبانها از گفتن شخصیت حضرت زهرا عاجز است بنابراین باید عزاداری در شان این بانوی بزگوار در جامعه برگزار شود.


کد مطلب: 23538

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23538/حضرت-زهرا-س-الگوی-کامل-انسانیت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir