تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۳۵۵۱

معرفت ائمه همان معرفت الله است

معرفت ائمه همان معرفت الله است
در مراسم عزاداری در هیئت اصحاب الصاحب حاج علی قربانی سخنرانی کرد و حاج اکبر مولایی و کربلایی محمدحسین پویانفر به روضه خوانی و نوحه خوانی حضرت پرداختند.

نکاتی از سخنان حاج علی قربانی را بخوانید؛

_ زیارت یک بابی است که صقیل ترین و مشکل ترین معارفی که در باب اهل بیت است را می توان در زیارت از آن بهره برد و استفاده کرد. وقتی قصد زیارت می کنیم مقدمات زیارت مهیا می شود. هر قدمی که به حسب ظاهر به امام نزدیک می شویم حجابی از حجاب ها بین شما و امام اگر اهل معرفت باشید برداشته می شود.

_ در باب زیارت سیدالشهدا از جایی که زائر قصد زیارت دارد تا جایی که از اهل و عیال خداحافظی می کند و تا خود حرم و لحظه وداع لحظه به لحظه روایات مفصل داریم.قدر مسلم هر چقدر توجهتان به امام بیشتر باشد بهره از زیارت بیشتر خواهد بود.

_ در باب زیارت حضرت علی بن موسی الرضا و یا سیدالشهدا داریم که کسی که زائر این دو عزیز می شود و مشرف به حرم رضوی و حسینی می شود خدا را در عرش زیارت می کند. یعنی به نظر خاص خداوند به این حرم ها می باشد و عنایت خاص خداوند اتفاق می افتد و اگر کسی اهل توجه باشد می تواند بهره را ببرد.

_ انسان گرفتار مسائلی می شود که توجه انسان را به زیارت کم می کند.وقتی زیارت می روید با ذهن مشوش نروید که این انسان را از وادی زیارت دور می کند. فیض از زمانی شروع می شود که انسان قصد زیارت می کند.

_ زیارت آدابی دارد که از جمله لباس تمیز و غسل و ذکر گفتن به سمت حرم و کوتاهی قدم در راه رسیدن به حرم است. که همه این ها مقدمه برای رسیدن به امام است و توجه به امام زیاد بشود. بهره هر کس از زیارت تفاوت دارد و شدت و ضعف دارد.

_ چقدر خوب است که انسان صبح خود را با زیارت شروع کند. هر روز متعلق به یک امام می باشد و زیارت خاص خود را دارد. با خواندن این زیارات توجه به امام زیاد می شود و روزش تفاوت می کند.

_ می فرمایند که غایت خلقت معرفت است و مهمترین جایی که معارف به سینه مؤمن منتقل می شود زیارت است. هر چقدر معرفت بیشتر باشد عبودیت بیشتر است. عبادت کردن پیدا کردن معرفت می باشد. معرفت به نورانیت است که در روایات تعبیر شده است.

_ اگر کسی معرفت به ائمه پیدا کرد همان معرفت الله است. توحید سایرین عین شرک است. توحیدی مورد قبول است که از قبال ائمه گرفته شود. وای بر کسی که از اهل بیت فاصله بگیرد.وقتی عبودیت بیاید تسلیم می آید. کسی که اهل عبودیت باشد تسلیم حضرت حق می شود.



مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما