شناخت اهل بیت(ع)؛ لازمه نیل به کمالات معنوی

ایکنا , 18 اسفند 1393 ساعت 10:45

امام جمعه شهرستان سیمرغ در رابطه با شأن و منزلت حضرت زهرا(س) گفت: شناخت و معرفت آستان والای اهل بیت(ع) بر اساس دستور شرع مقدس و نیز برهان عقل برای نیل به کمالات معنوی و انسانی بر همه آحاد بشر لازم و ضروری است.


حجت‌الاسلام محمد باقر یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ در جمع روحانیون شهرستان سیمرغ ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه در رابطه با شأن و منزلت حضرت زهرا(س) گفت: شناخت و معرفت آستان والای اهل بیت(ع) بر اساس دستور شرع مقدس و نیز برهان عقل برای نیل به کمالات معنوی و انسانی بر همه آحاد بشر لازم و ضروری است.

وی افزود: زندگانی سراسر نور و خیر و برکت ریحانه رسول (ص) یعنی صدیقه کبری و انسیه حوراء حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه انسان`ها سرمشق حیات توحیدی ، اخلاقی و عبادی است و شناخت، محبت و ولایت آن بانوی بزرگ جهان اسلام رمز ترقی ، تکامل و تعالی برهمه فضایل، مکارم و خوبی هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای شناخت فرهنگ و معارف فاطمی است، فرهنگی که همه ارزش‌های الهی و انسانی در آن متجلی است. عبودیت، بندگی خداوند عالم، اطاعت از ولایت، توجه به نیازمندان، ایثار، از خود گذشتگی و تربیت فرزندانی صالح از ویژگی‌های شاخص آن فرهنگ ناب است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) جامع همه آموزه‌ها در ابعاد مختلف است؛ ایشان در عبادت، اخلاق، رفتار، زندگی، حیا، عفت، هسمرداری، تربیت فرزند، تربیت جامعه، سیاست و مسائل اقتصادی توانستند الگویی جاودانه باشند. این بانوی اسلام جهت احیاء و ماندگاری دین در عبادت پاهایشان ورم کرد و در امور سیاسی دستانش این چنین شد و عاقبت برای ولایت جان خود و محسنشان را نیز فدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به علمایی که در امر تبلیغ و دین خدا به عنوان کارشناسان تبلیغی اثرات خوبی را در ماندگاری دین از خود به جای گذاشتند بیان کرد: امروزه خدمات تبلیغی به دست علما صورت می‌پذیرد و علما مبلغ واقعی دین در جامعه هستند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ نیر ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ، در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیمرغ مطالبی را بیان کردند.


کد مطلب: 23625

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23625/شناخت-اهل-بیت-ع-لازمه-نیل-کمالات-معنوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir