نگارش نمایشنامه رضوی «آقای مهربان» ویژه کودک و نوجوان

ایکنا , 24 اسفند 1393 ساعت 14:10

«آقای مهربان» عنوان نمایشنامه‌ای در مورد امام‌رضا(ع) است که حسن دولت‌آبادی آن را ویژه کودک و نوجوان به نگارش درآورده.


حسن دولت‌آبادی، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: «آقای مهربان» یکی از ۱۰ نمایشنامه‌‌ای است که به سفارش آستان قدس رضوی و توسط گروهی از نمایشنامه‌نویسان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: جمعه گذشته به دعوت آستان قدس رضوی با حضور در مشهد مقدس و در مراسم رونمایی اولیه این مجموعه شرکت کردم که البته مواردی اصلاحی در کار دیده شد که برای چاپ و انتشار نهایی این مجموعه باید آنها را قید کرده و در اختیار ناشر قرار دهم.

دولت‌آبادی تصریح کرد: همه ۱۰ نمایشنامه این مجموعه مضمونی رضوی برای کودک و نوجوان دارند و هدف آنها تبیین شخصیت والای امام‌ رضا(ع) با تکیه بر رأفت و مهربانی ایشان است و من در نگارش نمایشنامه «آقای مهربان» با مطالعه در احوال آن حضرت، ماجرای ضامن آهو شدن ایشان را دستمایه قرار دادم.

وی در توضیح بیشتر داستان نمایشنامه گفت: ماجرای این نمایشنامه درست از جایی آغاز می‌شود که آهویی که امام‌ رضا(ع) ضامنش شده و از دام شکارچی رهانیده است به خانه باز می‌گردد و بره‌اش را به همسایه سپرده و چون امام‌رضا(ع) در گروی شکارچی است تصمیم می‌گیرد برای آزادی امام رضا(ع) خود را تسلیم شکارچی کند و...

مدیر دفتر تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری در پایان اظهار کرد: از جمله دیگر نمایشنامه‌نویسان این مجموعه می‌توانم به امیر مشهدی عباس، علی طریقی و داوود کیانیان اشاره کنم، اما در مورد نمایشنامه «آقای مهربان» باید بگویم که این نمایشنامه در فضایی شاد و موزیکال به نگارش درآمده است.


کد مطلب: 23750

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23750/نگارش-نمایشنامه-رضوی-آقای-مهربان-ویژه-کودک-نوجوان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir