معرفی کتاب:

«100 پرسش در محضر امام حسين(ع)»

سايت خبری قرآنی , 12 مرداد 1387 ساعت 16:45

كتاب «100 پرسش در محضر امام حسين(ع)»، نوشته «علی‌رضا زكی‌زاده» به همت انتشارات «حديث نينوا» منتشر شده است.


به گزارش خیمه، اين كتاب در برگيرنده مجموعه 100 پرسش در محضر امام حسين(ع) است؛ پرسش‌هايی كه در زمينه‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی و فقهی از محضر حضرت سيدالشهدا(ع) مطرح می‌شده است و حضرت(ع) با دانش فراوان و احاطه علمی به قرآن كريم و مسائل اسلامی، جواب را بيان می‌فرمودند.

اين اثر از جمله بخش‌های مجموعه «در محضر اهل بيت(ع)» است.؛ اين مجموعه ابتدا مجموعه‌ای سؤال و پرسش كه اصحاب و ياران ائمه(ع) از امام خود می‌پرسيدند و امام(ع) به تناسب درك آنها پاسخ را بيان می‌كردند، مطرح كرده است.

نگارنده اين اثر را در دو بخش مجموعه سؤالات و گلچين مدايح و مراثی تدوين كرده است؛ فصل اول اين اثر كتاب «موسوعة الامام الحسين(ع)» كه ترجمه آن با عنوان «فرهنگ جامع سخنان امام حسين(ع)» موجود است، را محور خود قرار داده است و مباحث اين كتاب را تشكيل می‌دهد. در عين حال مباحث آن، با تحقيقاتی مفصل در كتب شيعه و سنی مورد ارزيابی قرار گرفته است.

فصل اول اين كتاب در چهار بخش نبوت و امامت، حضرت مهدی(عج)، تفسير آيات قرآن كريم و گوناگون تدوين شده است. در بخش اول اين كتاب مسائلی چون وجود نوری اهل‌بيت(ع)، اهميت شناخت امام(ع)، عظمت فضايل امام حسين(ع)، نتيجه محبت آل محمد(ص)، فضيلت گريه بر اهل‌بيت(ع)، بركت دعای امام(ع)، قدرت امام حسين(ع)، سخاوت حضرت(ع)، مبنای حكم امامان(ع)، علم حضرت(ع)، خبر از شهادت خود و... بيان شده است.

آرزوی خدمت به مهدی(عج)، صاحب‌الامر، قائم آل محمد(عج)، نشانه شناخت مهدی(عج)، همه خيرها در زمان مهدی(عج)، علامات ظهور، رفتار حضرت مهدی(عج) با پيروان، انتقام از ستمكاران و مدت جنگ‌های حضرت مهدی(عج) موضوعاتی است كه در بخش «حضرت مهدی(عج)» مطرح شده است.

نويسنده در بخش «تفسير آيات قرآن كريم» به تفسير ناس، و البلد الطيب، يوم تبدل الارض، كهيعص، مودت فی القربی، تراهم ركعا سجدا، ان ناشئة الليل، تفسير شاهد و مشهود، تفسير شمس و قمر و نهار و ليل، و اما بنعمة ربك فحدث، تفسير صمد و... پرداخته است.

دوستداران اهل‌بيت(ع) سختی می‌بينند، قريش و اهل‌بيت(ع)، تغيير رنگ و صورت امام(ع) هنگام وضو، مؤمن و صديق شهيد، ايمان و يقين، خير دنيا و آخرت، بخشش به سائل، معنای بردباری، ادب چيست، از فوائد روزه، روزه روز عرفه، احرام حج تمتع، پرسش‌های اعرابی پيرامون حج، حكم قطع طواف و... عناوينی است كه نگارنده در بخش «گوناگون» اين اثر ارائه داده است.

كتاب ««100 پرسش در محضر امام حسين(ع)»، نوشته «علی‌رضا زكی‌زاده»، به تازگی، در دوم مردادماه سال جاری به همت انتشارات «حديث نينوا»، با شمارگان 5000 نسخه در قطع رقعی (شوميز) و در 228 صفحه و بهای 15000 ريال منتشر شده است.


کد مطلب: 2377

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2377/100-پرسش-محضر-امام-حسين-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir