مدیر حوزه علمیه قم:

باید علوم اهل بیت را به شیفتگان عالم تعلیم داد

10 آذر 1386 ساعت 19:19

مدیر حوزه علمیه قم گفت: کسانی که عهده دار ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستند، باید علوم آنان را یاد بگیرند و به تمام شیفتگان عالم تعلیم دهند.


به گزارش خیمه، آیت‌الله حسینی بوشهری صبح امروز در همایش خواهران مبلغه که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: علت اصلی و اساسی دیانت اسلام و رونق گرفتن بازار دین از رهگذر کار پیام رسانی و تبلیغ است، اما از عالمان و مبلغین در بین خواص و عوام جامعه تقدیر بایسته ای انجام نمی گیرد.

وی افزود: دنیای امروز دنیای تبلیغ است و ابرقدرت ها هر روز در امر تبلیغ، طرح جدیدی ارائه می دهند و این نشان دهنده عمق تأثیرگذاری تبلیغ است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه، شبانه روز فعالیت می کنند تا بتوانند نسل جوان را از صحنه دیانت خارج کنند، به همین دلیل از بودجه های دیگر می کاهند و به بودجه تبلیغاتی خود علیه نظام جمهوری اسلامی می افزایند.

وی افزود: دشمنان می خواهند فرهنگ ما را تخریب کنند و با القاء فرهنگ پوچ و بی محتوای خود، مجموعه جهان اسلام را به تسلیم فرهنگی وادار کنند و این زمانی اتفاق می افتد که فرهنگ بیگانه بر فرهنگ خودی تحمیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که عهده دار ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستند، باید علوم آنان را یاد بگیرند و به تمام شیفتگان عالم تعلیم دهند.

وی افزود: مبلغ و مبلغه باید با زبان، ادبیات و فرهنگ مخاطب آشنا باشد و ضمن آشنایی با زبان های روز دنیا سطح معلومات را بالا ببرد، زیرا مردم نیازمند معارف الهی اند.

بنابرگزارش مرکز خبر حوزه، نایب رئیس جامعه مدرسین سه رکن اساسی و کلیدی در پیام رسانی را تشریح کرد و گفت: باید شرایط را در خود ایجاد کنیم، محتوا را بکار ببریم و برای انتقال آن شیوه و روش داشته باشیم.


کد مطلب: 238

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/238/باید-علوم-اهل-بیت-شیفتگان-عالم-تعلیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir