سینمای دینی در اکران‌های نوروزی دیده شود

ایکنا , 27 اسفند 1393 ساعت 9:28

یک تهیه‌کننده سینما گفت: سینمای دینی قادر است با نگاه صحیح به سلیقه مخاطبان در اکران نوروزی جایگاه ویژه‌ای برای خود فراهم کند.


داریوش بابائیان، تهیه‌کننده سینما درباره ویژگی‌های اکران‌های نوروزی در سینما گفت: همیشه اکران نوروزی در سینمای کشورمان متقاضی فراوانی داشته است، چون در این زمان مردم به دلیل فضایی که بر جامعه حاکم است بیشتر وقت خود را صرف سرگرمی و تفریح می‌کنند. برای همین هم معمولاً فیلم‌ها در این ایام از فروش خوبی برخوردار هستند. پس نباید تعجب کرد که برای نوروز متقاضیان فراوانی داشته باشیم.

وی افزود: در سال ۹۴ وضع کمی متفاوت است، چون ابتدای سال نو با ایام فاطمیه(س) مصادف شده است که مردم در آن ایام معمولاً مشغول عزاداری و شرکت در مراسم مذهبی هستند، پس ضروری است که فیلم‌هایی برای این ایام انتخاب شوند که بار طنز آنها چندان بالا نباشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: البته ما تجربه چنین ایامی را در سینمای کشورمان داشته‌ایم، چون هم محرم در نوروز بوده و هم ماه رمضان و ماه صفر، پس می‌دانیم که چگونه برنامه‌ریزی انجام دهیم تا نه سینما به لحاظ اقتصادی ضرر کند، نه این‌که به نوعی بی‌احترامی نسبت به ارزش‌های دینی صورت گیرد.

این سینماگر تاکید کرد: مسئولان سینمایی برای اینکه به رونق سینما کمک کنند باید از وجود پخش کننده‌های حرفه‌ای بهره ببرند. این اتفاق هم زمانی رخ خواهد داد که چنین افرادی برای پخش فیلم‌های نوروزی انتخاب شوند. در این میان شاید این سؤال پیش بیاید که چه کسانی پخش کننده‌های بهتری برای ایام نوروز هستند. جواب این سؤال با یک ارزیابی ساده از اکران نوروزی سال‌های گذشته به دست می‌آید.

وی در پاسخ به سؤال پایانی مبنی بر این‌که آیا در اکران‌های نوروزی هم نمایش فیلم‌های دینی جواب می‌دهد یا خیر، بیان کرد: این‌که یک فیلم نوروزی در ژانر طنز تولید شود یا دینی، آن چنان در موفقیت یک اثر سینمایی مهم نیست، بلکه نکته مهم این است که کارهایی برای این ایام انتخاب شوند که تماشاگرپسند باشند. با این توضیخ فیلم‌هایی دینی نیز قادر هستند در اکران‌های نوروزی حضور داشته باشند و به موفقیت هم دست یابند.


کد مطلب: 23815

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23815/سینمای-دینی-اکران-های-نوروزی-دیده-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir