عظمت حضرت زهرا(س) حاصل انتخاب‌های عالمانه ایشان در زندگی است

ایکنا , 11 فروردين 1394 ساعت 10:00

یک کارشناس دینی اظهار کرد: عظمت حضرت زهرا(س) به انتخاب‌هایشان برمی‌گردد، انتخاب‌هایی همچون انتخاب همسر، سبک زندگی، پوشش و ارتباط با نامحرم و انتخاب در دفاع از امام و ولیّ زمان خویش.


نشست تبیین شخصت حضرت زهرا(س) به میزبانی واحد دانش‌آموزی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) با موضوع «تحلیل زندگی حضرت زهرا(س)» در سالن سیدالشهدا(ع) آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام جوشقانیان، کارشناس دینی این مرکز در جمع میهمانان که جمعی از مهدی‌یاوران جوان و خانواده‌‌ها‌یشان‌ بودند، با طرح سؤالی درباره عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) جلسه را آغاز کرد و در حین بحث به پرسش آغازین خود پاسخ داد.

جوشقانیان اظهار کرد: علت عظمت شخصیت حضرت فاطمه(س) آن هم در سنین جوانی، دختر رسول خدا(ص) یا همسر امام معصوم بودن نیست، چنان‌چه اگر بدین‌گونه بود, همسر امام مجتبی(ع) نیز باید از چنین مقامی برخوردار می‌شد. عظمت حضرت به انتخاب‌هایشان برمی‌گردد، انتخاب‌هایی همچون انتخاب همسر، سبک زندگی، پوشش و ارتباط با نامحرم و انتخاب در دفاع از امام و ولیّ زمان خویش.

وی در ادامه با اشاره به این حدیث نورانی حضرت زهرای مرضیه(س) در نگاه به زندگی دنیا که می‌فرمایند: «من از زندگی دنیا سه چیز را دوست دارم؛ قرآن خواندن، نظر به وجه رسول خدا(ص)، انفاق در راه خدا» به نکاتی زیبا و قابل تأمل اشاره کرد.

جوشقانیان در پایان عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) اولین شهید راه ولایت هستند. ایشان در دفاع از ولیّ زمان خود با بصیرت و آگاهی، جان خویش را فدا کردند و از امام علی(ع) در مقابل دشمنانی که خود را دوستان رسول خدا(ص) می‌دانستند دفاع کردند. ما نیز اگر خود را از پیروان راستین ایشان می‌دانیم باید با تمام وجود در مقام دفاع از ولایت فقیه برآییم، تا به امید خداوند در لشکر حضرت ولی‌عصر(عج) از منتقمان چادر خاکی حضرت زهرا(س) باشیم.


کد مطلب: 23859

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23859/عظمت-حضرت-زهرا-س-حاصل-انتخاب-های-عالمانه-ایشان-زندگی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir