در نشست علمی سیره تبلیغی معصومین(ع) مطرح شد

سکولاریسم با تمام توان به مبارزه با دین آمده است

10 آذر 1386 ساعت 19:25

نشست علمی «سیره تبلیغی معصومین و رسالت مبلغین» به منظورآشنایی طلاب و مبلغین با چالش ها و نیازهای عرصه تبلیغ در مرکزآموزش های کاربردی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد.


به گزارش خیمه، مدیر علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در نشست علمی سیره تبلیغی معصومین(ع) ضمن تبیین سیره معصومین(ع) در نشر معارف و آموزه های دینی، بر نقش عالمان دینی در تأسی از آنان و استقامت در این مسیر تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیشوایی افزود: مشکلات بسیاری برای پیامبر(ص) در راه تبلیغ اسلام بوجود آمد، ولی هیچگاه مأیوس و ناامید نشدند.

این پژوهشگر عرصه دین گفت: یک مبلغ باید دامنه مطالعات خود را گسترش دهد و توانمندی لازم برای پاسخ به شبهات را بدست آورد.

وی به روش و سیره تربیتی ائمه(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) این است که سیره عدالت محوری را در جامعه جاری و سنت پیامبر را احیاء می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمحمدی، مسئول تفسیر مرکز آموزش های علمی کاربردی دفتر تبلیغات نیز با اشاره به نقش عالمان دینی در هدایت جامعه گفت: علما مانند کشتی هستند که اگر غرق شوند، دیگران را هم غرق می کنند، لذا اگر مبلغین بخواهند در جامعه رسالت تبلیغی خود را انجام دهند، باید از دو عنصر علم و تزکیه بهره مند شوند.

وی به هجوم تبلیغاتی و فرهنگی غرب به مرزهای فرهنگی و اعتقادی شیعه اشاره کرد و گفت: سکولارهای تعلیم یافته در غرب به شدت در چالش با آموزه های دینی هستند و با روش و شیوه های مختلف از جمله ماهواره، اینترنت و شبکه های تلویزیونی به میدان مبارزه با دین آمده اند.

بنابرگزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمحمدی، تعمق و تفکر در سیره رسول اکرم(ص) و معصومین(ع) را لازمه تبلیغ موفق دانست و گفت: پیامبر یک مبلغ دینی موفق بود و جامعه ای دور از فرهنگ را چنان متحول کرد، که برای مبارزه با شرک آماده شدند.


کد مطلب: 239

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/239/سکولاریسم-تمام-توان-مبارزه-دین-آمده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir