۵۰ میلیون بودجه؛ به نام دبیرخانه شعر آئینی به کام کارمندان ارشاد قم

ایکنا , 18 فروردين 1394 ساعت 10:45

دبیر شعر آئینی کشور از هزینه‌کرد بودجه ۵۰ میلیون تومانی دبیرخانه شعر آئینی کشور در امور دیگر اداره‌کل ارشاد قم خبر داد.


محمدعلی مجاهدی، دبیر شعر آئینی کشور درباره دبیرخانه شعر آئینی کشور گفت: پس از دو سال دوندگی و پیگیری، تکلیف این دبیرخانه که دستور راه‌اندازی آن از سوی سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی نیز حکم دبیری این دبیرخانه را داد، پس از این حکم، موضوع از علی جنتی، وزیر ارشاد و معاون امور فرهنگی پیگیری شد که آنها نیز به این موضوع توجه کردند.

وی افزود: در این پیگیری‌ها، همواره بر این موضوع تأکید می‌شد که برای گسترش محتوایی و کمی و کیفی شعر آئینی می‌توانیم دوره‌های آموزشی برگزار کنیم و در بخش داوری آثاری که به مناسبت‌های گوناگون در سراسر ایران و در برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌ها ارائه می‌شود، دبیرخانه شعر آئینی کشور می‌تواند فعال باشد؛ از این رو خدمات‌رسانی در این راستا نیازمند اعتبارات و بودجه لازم است.

مجاهدی ادامه داد: هر زمان که به اداره ارشاد مراجعه می‌کردیم، عنوان می‌شد که این موضوع در حال پیگری از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است تا اینکه اسفندماه سال گذشته(یک ماه پیش) اطلاع پیدا کردیم که ۵۰ میلیون تومان در اسفندماه ۹۳ به نام دبیرخانه دائمی شعر آئینی کشور به حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم واریز شد تا در اختیار دبیرخانه قرار گیرد، اما این بودجه صرف امور دیگری شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده، ظاهر امر نشان می‌دهد که مدیرکل ارشاد قم از این موضوع اطلاعی نداشته است و امور مالی این اداره‌کل بدون هماهنگی ردیف این بودجه را تغییر داده و آن را صرف عیدی و پاداش کارمندان کرده است.

پدر شعر آئینی کشور یادآور شد: در حال حاضر این موضوع را از بازرسی کل کشور پیگیری می‌کنیم تا نتایج روشن‌تری به دست آید و تکلیف این بودجه مشخص شود.

مجاهدی در ادامه بیان کرد: اگر قرار باشد دبیرخانه شعر آئینی کشور در سه مسیر بررسی شعر آئینی، پژوهش‌های میدانی و آموزش در این عرصه را پیگیری کند، نیازمند اعتباراتی است که باید از سوی وزارت ارشاد تأمین شود.

گفتنی است، محمدعلی مجاهدی پنجم خرداد سال ۹۲ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر دبیرخانه دائمی شعر آئینی کشور منصوب شد.


کد مطلب: 23964

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23964/۵۰-میلیون-بودجه-نام-دبیرخانه-شعر-آئینی-کام-کارمندان-ارشاد-قم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir